تبریک به دولت جدید اسرائیل و سفر هیئت حماس به رباط
کد خبر: 3978061
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۸
تناقض در مواضع مراکش:

تبریک به دولت جدید اسرائیل و سفر هیئت حماس به رباط

پادشاه مراکش با ارسال پیامی، تشکیل دولت جدید اسرائیل را به نخست‌وزیر این کشور تبریک گفت. هم‌زمان حزب عدالت و توسعه مراکش خبر داده است که هیئت عالی‌رتبه حماس از این کشور دیدار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، محمد ششم، پادشاه مراکش با ارسال پیامی، تشکیل دولت جدید اسرائیل را به نفتالی بنت، نخست‌وزیر این کشور تبریک گفته است. هم‌زمان حزب عدالت و توسعه مراکش اعلام کرده است که هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رباط سفر کرده است.

پادشاه مراکش در این پیام تصریح کرده است که این فرصت را غنیمت می‌شمرد تا بر تداوم آنچه وی نقش فعال و تلاش‌های خیرخواهانه در راستای حمایت از صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه نامیده است، تأکید کند. 

نفتالی بنت نیز در پاسخ پادشاه مراکش بر خواست  خود برای تحکیم روابط اسرائیل و مراکش در تمام جنبه‌ها تأکید کرده است. وی همچنین افزوده است که اسرائیل مراکش را دولت دوست و شریکی مهم در تلاش برای تحقق صلح در خاورمیانه می‌داند.

دولت مراکش چهارمین دولتی است که روابط خود را با اسرائیل در اواخر سال گذشته به موجب  توافقی که دولت دونالد ترامپ بانی آن بود، به حالت عادی درآورد و با نادیده انگاشتن اقدامات اسرائیل در تداوم اشغالگری و مصادره اراضی فلسطینی، از برقراری روابط دوستانه با این کشور خبر داد.

از سویی دیگر، حزب عدالت و توسعه مراکش که رهبری دولت ائتلافی این کشور را در دست دارد، به شکل رسمی اعلام کرد که رئیس دفتر سیاسی حماس روز چهارشنبه از این کشور دیداد خواهد کرد. در بیانیه این حزب آمده است در این دیدار، طرفین درباره جنبه‌های مختلف  مسئله فلسطینی و روش‌های حمایت از آن به بحث و گفت‌وگو خواهند پرداخت. همچنین در این سفر، دیدارهایی از سوی هیئت حماس با دیگر احزاب سیاسی مراکش صورت خواهد گرفت که نام آن‌ها ذکر نشده است.

انتهای پیام
captcha