دفاع ملت با جان و مال‌شان نشانگر ایستادگی پای ارزش‌های قرآنی است
کد خبر: 3978263
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
عباس سلیمی:

دفاع ملت با جان و مال‌شان نشانگر ایستادگی پای ارزش‌های قرآنی است

پیشکسوت قرآنی کشورمان امروز، ۲۸ خرداد در قرار قرآنیان در محل اخذ رای مسجد جامع لویزان گفت: قرآنیان وظیفه مضاعفی دارند و در این گونه موارد باید در خط مقدم باشند و ارادت خود را به قرآن در عمل ثابت کنند و باید گفت که همه مردم جزء جامعه قرآنی هستند، چون عملاً پای دفاع از ارزش‌های قرآنی با جان و مال خود ایستاده‌اند.

به گزارش ایکنا، عباس سلیمی، از پیشکسوتان قرآنی کشورمان که امروز، 28 خردادماه در «قرار قرآنیان» در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در محل مسجد جامع لویزان حضور یافته و رأی خود را در لحظات آغازین در صندوق انداخته بود، در گفت‌وگویی بیان کرد: حاج قاسم عزیز به‌عنوان یک اسطوره بی‌بدیل و سرباز ولایتمدار که همه هستی خود را در دفاع از انقلاب داد، در قلب همه آحاد ملت ایران قرار دارد و حضور در پای صندوق‌های رأی یکی از انتقام‌هایی است که می‌توان در ارتباط با خون به ناحق ریخته شده ایشان گرفت.

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: این مهم‌ترین شکست و خفت برای نیروهای آمریکایی هست و بعد از این در مراحل تحقق بیاینه گام دوم و با توفیقات بیشتری که خدا به مدیران و مسئولان این کشور می‌دهد ان‌شاءالله بیش از پیش شاهد ناامیدی و یأس استکبار باشیم.

سلیمی افزود: جامعه قرآنی به خوبی در صحنه‌ها حضور پیدا می‌کنند، قرآنیان به هر حال به‌عنوان وظیفه مضاعفی که دارند در این گونه موارد باید در خط مقدم باشند و ارادت خود را به قرآن در عمل ثابت کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام ادامه داد: ما دو نوع رأی اولی داریم یکسری از این رأی اولی‌ها جوانانی هستند که آینده ایران متعلق به آن‌هاست و مدیران آینده هستند و یکسری هم ما پیرمردانی هستیم که صبح زود می‌آییم تا رأی اولی باشیم.

این پیشکسوت قرآنی در مورد مسجد جامع لویزان نیز گفت: اینجا همواره یک پایگاه قرآنی بوده و مردم لویزان از 15 خرداد سال 42 پای این انقلاب بوده‌اند و همه قرآنیان از کسانی که روخوانی می‌کنند تا استادان و ... همه مردم جزء جامعه قرآنی هستند چون عملاً پای دفاع از ارزش‌های قرآنی با جان و مال خود ایستاده‌اند. بیش از 230 هزار شهید تقدیم انقلاب شد و امروز می‌دیدیم که پدران و مادران شهدا با سختی و مشقت آمدند و رأی خود را به صندوق انداختند و خاضعانه دست آن‌ها را می‌بوسم و به دیگران توصیه می‌کنم که با حضور در همین ساعت‌های آغازین کمک کنند تا تیر خلاصی به دشمنان بزنیم.

عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به آیه 82 سوره اسرا «وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا؛ و ما آنچه را براى مؤمنان مايه درمان و رحمت است از قرآن نازل مى ‏كنيم و[لى] ستمگران را جز زيان نمى‏ افزايد»، در توضیحاتی گفت: همه ما با هم، نه فقط یک تعدادی مدیران ارشد بلکه همه باید اراده عمومی داشته باشیم و انتخابات عبارت است از تجلی اراده عمومی یک ملت، خداوند در این آیه کتاب قرآن را به‌عنوان کتاب شفا معرفی می‌کند. بین دو واژه شفا و دارو تفاوت وجود دارد. خداوند قرآن را به عنوان دارو معرفی نکرده است، چون دارو گاهی باعث رفع بیماری می‌شود و گاهی نمی‌شود؛ اما قرآن شفا است که اگر در مرحله تفکر و جهان‌بینی به آن ایمان بیاوریم و در جامعه پیاده کنیم جز درمان همه دردهای جسمی و باطنی و جز رحمت و مهربانی و مودت چیزی نیست.

سلیمی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: به‌عنوان کوچکترین شاگرد مکتب قرآن سر تعظیم در برابر همه خدمتگزاران نظام به‌ویژه مدافعان سلامت پایین می‌آورم و از خداوند در این روز مبارک که عید مسلمین است مسئلت می‌دارم که نام یکایک مدافعان سلامت را در دعای قنوت نماز شب حضرت ولی عصر(عج) ثبت و منظور بفرماید.

جمعی از فعالان قرآنی شهر تهران در محل مسجد جامع لویزان حضور یافته و با شرکت در محفل قرآنی برپا شده در مسجد، رای‌های خود را نیز به صندوق‌ها ریختند. این محفل به صورت زنده از رادیو قرآن پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha