شرکت در انتخابات جهاد در راه خدا است
کد خبر: 3978375
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

شرکت در انتخابات جهاد در راه خدا است

امام‌جمعه ارومیه گفت: افرادی که اقتدار و امنیت کشور را با شرکت در انتخابات تأمین و حفظ می‌کنند و با هر رأی خود تیری بر قلب استکبار و دشمنان می‌زنند کار آن‌ها در نزد خدا عمل صالح بوده و جهاد محسوب می‌شود.

شرکت در انتخابات عمل صالح و جهاد در راه خدا استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۲۸ خرداد ماه، در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: در آستانه ولادت امام هشتم قرار داریم که بهترین محور وحدت در کشور ما بوده که تمام مردم ایران اراده ویژه‌ای نسبت به او دارند. 

وی افزود: در وضعیت خاصی به لحاظ کرونا و انتخابات قرار داریم که باید با آگاهی و بصیرت پیش رفت و با توکل به خدا و تکیه بر معصومین و مردم ایران دشمنان را با حماسه‌آفرینی دیگر مایوس کنیم. 

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: از مباحث اصلی کشور انتخابات است که طبق فرامین مقام معظم رهبری باید آن را رهنمون ساخت و ایشان فرمودند افرادی که به پای صندوق‌های رأی می‌روند مانند افرادی هستند که در راه خدا جهاد می‌کنند. مسلمین نباید ولی‌فقیه را به خاطر منافع شخصی و امور دنیوی تنها گذارند زیرا تا زمانی که پشتیبان ولایت باشند ضربه و صدمه‌ای به آن‌ها نخواهد رسید. 

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: افرادی که اقتدار و امنیت کشور را با شرکت در انتخابات تأمین و حفظ می‌کنند و با هر رأی خود تیری بر قلب استکبار و دشمنان می‌زنند کار آن‌ها در نزد خدا عمل صالح است. گلایه و مشکلی که امروز به‌وجود آمد، عدم آمادگی برای برگزاری انتخابات الکترونیکی بود که باید برای برگزاری انتخابات، موارد و تدابیری اندیشیده می‌شد که امیدواریم برطرف شود.

حجت‌الاسلام‌ قریشی تأکید کرد: در دین ما قانون و محوری وجود ندارد که بگوید هدف وسیله را توجیه می‌کند و اگر هدف مقدس باشد اما وسیله را درست انتخاب نکنیم نمی‌توان موفق شد و در اسلام باید هدف و وسیله مقدس باشد و نباید افرادی که ثبت‌نام کردند از وسیله نادرست برای رسیدن به هدف خود استفاده کنند. دادن وعده‌های بیجا، دروغگویی، استفاده از موسیقی حرام و اعمال ناشایست برای جلب رأی کاری مناسب نیست و هدف مقدس را زیر سؤال می‌برد. 

امام‌جمعه ارومیه در پایان بیان کرد: زمانی که نتیجه انتخابات مشخص شد و رقابت‌ها پایان پذیرفت باید همه به نظر مردم احترام گذارند و باید با رفتارهای نامناسب دشمنان را شاد نکنند. 

انتهای پیام
captcha