۱۵ جمعیت آمریکایی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند
کد خبر: 3978413
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

۱۵ جمعیت آمریکایی جنایات رژیم صهیونیستی را محکوم کردند

۱۵ جمعیت و نهاد آمریکایی در بیانیه‌ای مشترک ضمن محکوم کردن سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، این رژیم را یک رژیم آپارتاید توصیف کردند.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از عربی 21، ۱۵ جمعیت و نهاد آمریکایی از جمله اتحادیه‌های معلمان مدارس و دانشگاه‌ها و اتحادیه‌های کارگری در آمریکا امروز جمعه در بیانیه‌ای جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را محکوم کردند.
 
در این بیانیه آمده است: پاکسازی نژادی که نیروهای اشغالگر اسرائیلی در محله شیخ جراح و سلوان مرتکب می‌شوند و تجاوزات روزانه علیه مسجدالاقصی و همچنین حملات اخیر به نوار غزه محکوم است.
 
این بیانیه افزوده است: سیاست پاکسازی نژادی که مردم فلسطین در طول 73 سال یعنی از سال 1948 میلادی از سوی رژیم استعمارگر صهیونیستی در معرض آن قرار دارند، موجب آوارگی حدود 730 هزار فلسطینی از منازلشان شده است.
 
در بیانیه این جمعیت‌های آمریکایی تأکید شده که این جنایات در نتیجه کمک‌های مالی 3.8 میلیارد دلاری آمریکا و حمایت سیاسی دولت آمریکا از رژیم اشغالگر صهیونیستی است.
 
اتحادیه کارگران ایالت «ورمونت» آمریکا نیز با ۳۰ هزار عضو به اجماع زیر این بیانیه را امضا و جنایات اسرائیل در جنگ اخیر علیه نوار غزه را محکوم کرده است.
 
این بیانیه از تمامی اتحادیه‌های آمریکایی و جهانی خواستار اعلام همبستگی با ملت فلسطین و تحریم کالاهای اسرائیلی به منظور مجازات این رژیم نژادپرست شده است.
 
از میان جمعیت‌ها و نهادهایی که این بیانیه‌ را امضا کرده‌اند، می‌توان به اتحادیه کارکنان دانشگاه مینه سوتا، اتحادیه وکلای مسائل مالی ایالتی، اتحادیه وکلای مدافع نیویورک، ائتلاف سیاهپوستان و رنگین پوستان، جریان توسعه در حزب دمکرات، سازمان یهودیان برای حق بازگشت فلسطینیان و کمیته‌های همبستگی با ملت فلسطین اشاره کرد.
 
در همین راستا، اتحادیه معلمان شهر «سیاتل» در ایالت واشنگتن نیز در بیانیه‌ای مشابه، رژیم صهیونیستی را نژادپرست و استعمارگر توصیف کرد و گفت: اسرائیل از زمان تشکیلش مانع بازگشت پناهندگان فلسطینی شده و در این میان ۱۴۷ میلیارد دلار نیز از آمریکا حمایت مالی دریافت کرده است.
 
این اتحادیه افزوده است: اسرائیل در جنگ اخیر علیه غزه بیش از 200 فلسطینی از جمله 60 کودک را به قتل رسانده و بیش از 1300 شهروند فلسطینی را زخمی و 40 هزار نفر را آواره کرده است. همچنین صدها نفر از ساکنان محله شیخ جراح و سلوان را از منازل خود آواره کرده است.
 
خبرگزاری فلسطینی وفا نیز نوشت که اتحادیه معلمان در شهر سان‌فرانسیسکو نیز در اعلام همبستگی با ملت فلسطین، کالا‌های اسرائیلی را تحریم کردند.
 
انتهای پیام
captcha