فعالیت بیش از یک هزار شعبه اخذ رأی در زنجان
کد خبر: 3978423
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۹

فعالیت بیش از یک هزار شعبه اخذ رأی در زنجان

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان از افزایش 15 درصدی شعب اخذ رأی خبر داد و گفت: در سطح استان بیش از یک هزار شعبه ثابت و سیار مستقر شدند.

فعالیت بیش از یک هزار شعبه اخذ رأی در زنجانبه گزارش ایکنا از زنجان، سعید صفری، مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان، 28 خردادماه با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به پایداری همه‌گیری کرونا یکی از اقدامات زیرساختی که برای ایجاد آرامش روانی مردم، افزایش شعب اخذ رأی بوده و با برسی‌هایی که انجام شد با افزایش 15 درصدی، تعداد شعب اخذ رأی را از 926 مورد در دوره قبل به یک هزار و 63 شعبه رساندیم.

وی ابراز کرد: در انتخابات شورای اسلامی شهرها در مجموع 728 نفر ثبت‌نام کردند و با کسر عدم احراز صلاحیت‌ها و انصرافی‌ها در نهایت 562 نفر در 21 شهر استان وارد رقابت انتخاباتی شدند. در روستاها 764 روستا 4 هزار و 654 نفر اعلام کاندیداتوری کردند و با کسر انصرافی و رد صلاحیت‌شدگان 4 هزار و 217 نفر توسط بخشداران آگهی شدند.

این مسئول با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد انصراف قابل توجه در سطح روستاها بودیم و انصراف نامزدها سبب شد که نامزدها، ادامه داد: از دو شهر حلب و زرین آباد همه اعضای قبلی جزو کاندیداها هستند. در رابطه با تعرفه نیاز شهرستان‌ها از فرمانداران، استعلام شد و پس از اعلام آنان 120 درصد آمار اعلامی، برگه تعرفه در اختیار شهرستان‌ها قرار گرفته و امید است که مشکلی پیش نیاید.

صفری با بیان اینکه از 25 مرحله رای‌گیری، 24 مرحله الکترونیکی است و در حال حاضر مشکلی در این رابطه وجود ندارد، یادآور شد: برگزاری انتخابات تمام‌الکترونیک در کشور شیوه جدیدی است و بروز مشکلات در مرحله گذار از مرحله سنتی به الکترونیکی، محتمل است.

وی یادآور شد: بی‌طرفی و قانون‌مداری در برگزاری انتخابات اهمیت دارد و رعایت این اصول اولویت اول ما است. همه تلاش بر این بود که مدیریت زمان انجام شود. تاکنون میزان مشارکت مردم در انتخابات 20 درصد گزارش شده و طبق تجربه سالانه، میزان مشارکت در ساعات عصر نسبت به سایر موارد افزایش قابل توجهی می‌یابد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری زنجان اظهار کرد: از زمانی که ستاد انتخابات فعالیت خود را آغاز کرد، حفاظت و صیانت از سلامت مردم و دست‌اندرکاران مورد توجه بود و ضمن افزایش تعداد شعب، در هر شعبه به طور میانگین 23 نفر فعالیت‌می‌کند. سناریوهای مختلفی برای قبل، حین و پس از انتخابات با توجه به پروتکل‌های بهداشتی تدوین شد.

وی در تشریح اقدامات برای تبلیغات نامزدها خاطرنشان کرد: 40 مکان روزباز به نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و ستادهای انتخاباتی معرفی شد تا مردم برای استفاده از سخنان نمایندگان نامزدها در فضای باز و با رعایت فاصله اجتماعی حضور یابند. همچنین فعالیت تبلیغاتی نامزدهای شوراهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا محدود به فضای مجازی و نصب پوستر شد و ملزومات بهداشتی نیز برای همه شعب تامین شده است.

انتهای پیام
captcha