انتخابات روز صحنه‌گردانی ملت است
کد خبر: 3978440
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴

انتخابات روز صحنه‌گردانی ملت است

امام‌جمعه قم مشارکت در انتخابات را مورد توجه قرارداد و گفت: مقام معظم رهبری ابتدا تأکید بر حضوری حداکثری دارند زیرا اگر تعداد رأی‌ها بالا باشد میدان و دیپلماسی به کمک هم می‌آیند و امروز روز ملت ایران و صحنه‌گردانی این ملت است.

انتخابات روز صحنه‌گردانی ملت استبه گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، امام‌جمعه قم، ظهر امروز، 28 خرداد ماه در خطبه‌های نماز جمعه که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم بهترین مردم باشیم باید مسیر اهل‌بیت(ع) را به‌درستی دنبال کنیم، این‌گونه از افرادی می‌شویم که خداوند جنت را برای آن‌ها وعده داده است و این پیروی باید هم در بعد فردی وهم در بعد اجتماعی باشد.

امام‌جمعه قم  با اشاره به مشارکت  مردم در انتخابات ادامه داد: مقام معظم رهبری ابتدا تأکید بر حضوری حداکثری دارند زیرا اگر تعداد رأی‌ها بالا باشد میدان و دیپلماسی به کمک هم می‌آیند، امروز روز ملت ایران و صحنه‌گردانی این ملت است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه کاندیدای پیروز در انتخابات نباید دچار غرور شود، افزود: کسی که در انتخابات به پیروزی می‌رسد باید بگوید که رقابت‌ها تمام‌ شده است؛ باید در عرصه‌های اقتصادی موفق شویم و از برنامه‌های سایر رقبا نیز استفاده شود و آن‌ها نیز در اجرای این برنامه‌ها همکاری کنند.

وی تصریح کرد: پس از روشن شدن نتیجه انتخابات، رییس جمهوری منتخب باید همه را برادر خود بداند و از دیدگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها برای اصلاح شرایط اقتصادی جامعه استفاده کند؛ دیگر نامزدها نیز باید به منتخب مردم تبریک گفته و برای پیشرفت و سازندگی کشور در همه عرصه‌ها به او کمک کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: مناظرات نسبت به سال‌های قبل کمی بهتر بود اما هنوز هم باید تمرین کنیم تا آبرو کسی را به‌ویژه در معرض دید میلیون‌ها آدم نبریم، فایده مناظرات این بود که سبب موج‌آفرینی، ایجاد شور و نشاط و آشنا شدن مردم با برنامه‌های کاندیدا بود.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دهه کرامت و فرارسیدن سال روز میلاد امام رضا(ع) یادآور شد: هشتمین اختر تابناک امامت در بین امامان به عالم آل محمد(ص) شهرت دارد و علی‌رغم تفکری که دشمن قصد داشت امام(ع) را از مدینه به مرو بیاورد تا او را در تنگنا و محاصره قرار دهد، علی بن موسی‌الرضا(ع) فرمودند: در مباحث حکومتی دخالت نمی‌کنم که همین امر زمینه‌ای برای مناظره و گفت‌وگو با سایر ادیان را فراهم کرد.

انتهای پیام
captcha