بیش از 820 هزار نفر در زنجان واجد شرایط رأی دادن هستند
کد خبر: 3978446
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶

بیش از 820 هزار نفر در زنجان واجد شرایط رأی دادن هستند

استاندار زنجان گفت: بیش از 820 هزار نفر در زنجان واجد شرایط رأی دادن هستند که این رقم نسبت به دوره گذشته بیش از 6 درصد افزایش یافته است.

بیش از 820 هزار نفر در زنجان واجد شرایط رأی دادن هستندبه گزارش ایکنا از زنجان، فتح‌الله حقیقی، استاندار زنجان، 28 خردادماه با حضور در ستاد انتخابات در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد واجدان شرایط رأی دادن در استان زنجان 820 هزار و 634 نفر است که این دوره نسبت  به انتخابات سال 96 بیش از 6 درصد با افزایش واجدان شرایط روبه‌رو هستیم و بیش از 18 هزار نفر رأی اولی هستند.

وی تعداد تعرفه‌های آماده شده برای انتخابات ریاست جمهوری در استان را بیش از یک میلیون و 140 هزار تعرفه معادل 38 درصد واجدان شرایط برشمرد و گفت: یک میلیون و 149 هزار تعرفه نیز برای انتخابات شورای شهر و روستا و بیشتر از واجدان شرایط در نظر گرفته شده و تعداد شعبه‌های اخذ رأی نیز از 925 مورد به یک هزار و 63 شعبه و معادل 14.8 درصد افزایش یافته است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه انتخابات 25 فرآیند دارد، ابراز کرد: انتخاباتی که همه فرآیندهای آن الکترونیکی باشد به آن تمام‌مکانیزه می‌گویند. در استان زنجان، فقط شهر زنجان در انتخابات شورای شهر تمام‌مکانیزه و در سایر مناطق نیمه‌مکانیزه یا دستی برگزار می‌شود.

وی حضور مردم پای صندوق‌های رأی را خوب توصیف کرد و افزود: یقین دارم در ساعات آینده حضور بهتر هم می‌شود و استان زنجان یکی از استان‌هایی است که مشارکت بالا خواهد داشت. برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی ساعت رأی‌گیری نسبت به دوره گذشته افزایش یافته اما توصیه داریم مردم در ساعاتی که خلوت است در شعب حضور یابند. همچنین اپلیکشن انتخاب ایران فعال شده و نشان می‌دهد کدام مرکز خلوت است و مردم می‌توانند شعبه مورد نظر را انتخاب کنند.

حقیقی با اشاره به اینکه انتخابات مظهر تقویت وحدت و اتحاد، تقویت منافع ملی، بصیرت، هوشمندی و شایستگی ملت است، بیان کرد: بنابراین به خاطر این اصول هیچ کس نباید در این انتخابات تماشاچی باشد. ما در مقابل قانون و خداوند مسئولیم و باید از آرای مردم امانت‌داری کنیم.

انتهای پیام
captcha