فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی در همدان منتشر شد
کد خبر: 3979303
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی در همدان منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از انتشار فراخوان جشنواره استانی هنرهای تجسمی خبر داد.

فراخوان جشنواره هنرهای تجسمی در همدان منتشر شداحمدرضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به برگزاری جشنواره استانی هنرهای تجسمی، گفت: این جشنواره با هدف، اشاعه و ترویج روحیه امید و نشاط اجتماعی، ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار فاخر هنری، تبیین نقش هنر و هنرمندان به‌عنوان کنشگران مؤثر اجتماعی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این جشنواره با موضوع امید و نشاط اجتماعی برگزار می‌شود، افزود: جشنواره شامل بخش ویژه دفاع مقدس است که با توجه به اهمیت والای ایثار و شهادت به تعدادی از هنرمندان که در بخش ویژه جشنواره شرکت کنند به انتخاب هیئت داوران جشنواره لوح تقدیر و جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

احسانی گفت: این جشنواره در رشته‌های نقاشی، پوستر، عکس برگزار می‌شود که به برگزیدگان نفر اول هر رشته تندیس و دیپلم افتخار به همراه 20 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر دوم هر رشته لوح تقدیر به همراه 10 میلیون ریال جایزه نقدی، نفر سوم هر رشته لوح تقدیر و مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی اهدا می‌شود، همچنین به تشخیص هیئت داوران در برخی رشته‌ها نفراتی به عنوان شایسته تقدیر معرفی و جوایزی به ایشان اهدا می‌شود.

وی یادآور شد: مهلت ارسال تصویر آثار به دبیرخانه تا دوم مردادماه سال‌ جاری خواهد بود و مهلت ارسال اصل آثار انتخاب شده در داوری اولیه تا 9 مردادماه سال جاری است.

احسانی اضافه کرد: مراسم تجلیل از برگزیدگان نیز 13 مردادماه برگزار خواهد شد، هنرمندان باید تصویر با کیفیت آثار، تصویر کارت ملی، آدرس پستی، شماره همراه به انضمام مشخصات کامل فردی و توضیح مختصری از اثر هنری خود را تا تاریخ دوم مرداد به پست الکترونیک Ershademalayer@yahoo.com ارسال کنند.

وی در پایان به شرایط شرکت در جشنواره اشاره کرد و گفت: هر هنرمند می‌تواند با حداکثر سه اثر در مسابقه شرکت کند، همچنین آثار ارسالی نباید در جشنواره یا مسابقات دیگر تجسمی حائز رتبه شده باشد، جشنواره به‌دلیل شیوع ویروس کرونا به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha