مسابقات قرآن در آینده علمی و معنوی دانش‌آموزان کارساز است
کد خبر: 3979402
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹

مسابقات قرآن در آینده علمی و معنوی دانش‌آموزان کارساز است

مدیر اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان ملایر بیان کرد: در سند تحول بنیادین نگاه عمیقی به مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری شده است، چراکه به لحاظ معنوی و علمی برای آینده دانش‌آموزان بسیار کارساز است.

شرکت در مسابقات قرآنی در آینده علمی و معنوی دانش آموزان کارساز استبه گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا بشری، مدیر اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان ملایر، اول تیرماه، در مراسم تجلیل از رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری دبیرستان دخترانه عشقی‌فرد که با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شد، مسابقات قرآن، نماز و عترت را یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فرهنگی برشمرد و اظهار کرد: این مسابقات نقش مؤثر و بی‌بدیلی در شناسایی، شکوفایی و تربیت دانش‌آموزان همسو با معیارهای نظام اسلامی و اعتدال فرهنگ عمومی مبتنی بر آموزه‌های دینی دارد.

بشری ضمن تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی کیفی در خصوص مسابقات دانش‌آموزی این فعالیت‌ها را یکی از برنامه‌های متنوع، جذاب و نشاط‌آور در مدارس دانست و گفت: دانش‌آموزان بخشی از قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و استعدادهای خود را از این طریق کسب می‌کنند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین نگاه عمیقی به مسابقات فرهنگی و هنری شده است چراکه به لحاظ معنوی و علمی برای آینده دانش‌آموزان بسیار کارساز است.

مدیر آموزش‌ و پرورش با تأکید بر مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان برای زندگی شهروندی تکامل‌ یافته، تربیت را بر آموزش مقدم دانست و گفت: آموزش‌ و پرورش به‌دنبال تربیت تمام ساحتی دانش‌آموزان است.

وی افزود: دانش‌آموزان با شرکت در مسابقات فرهنگی ضمن شکوفا کردن استعدادها و توانمندی‌های خود در رقابت با سایر دانش‌آموزان رشد اجتماعی بهتر و سریع‌تری را تجربه کرده و به سمت کسب هنر و مهارت حرکت می‌کنند.

مسلم بیات، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی اداره آموزش‌ و پرورش ملایر نیز در سخنانی با تقدیر و تشکر از دانش‌آموزان، مربیان و اولیای آن‌ها، گفت: امیدوارم که در سال‌های آتی همه دانش‌آموزان در مسابقات قرآنی، فرهنگی و هنری شرکت کنند.

وی افزود: مدیران و مربیان مدارس همراه با اولیای محترم در هدایت و ترغیب دانش‌آموزان این امیدهای آینده میهن اسلامی به سمت‌وسوی قرآن اهتمام بیشتری به‌عمل آورند، چراکه راه سعادت دنیا و آخرت در پرداختن به قرآن و اهل بیت(ع) است.

در پایان مراسم، از دانش‌آموزان حائز رتبه‌های برتر مسابقات قرآنی و فرهنگی در بخش‌های انفرادی و گروهی و معاون پرورشی آموزشگاه با اهدای لوح و هدیه، تجلیل شد.

انتهای پیام
captcha