اطعام ۱۰ هزار همدانی در روز عید غدیر
کد خبر: 3985913
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
به همت آستان قدس رضوی صورت می‌گیرد؛

اطعام ۱۰ هزار همدانی در روز عید غدیر

مسئول شبکه جوانان آستان قدس رضوی از اطعام 10 هزار نفر به مناسبت عید غدیر در استان خبر داد.

اطعام ده هزار همدانی در روز عید غدیررضا مرتضایی، مسئول شبکه جوانان آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، تصریح کرد: به مناسبت فرارسیدن عید غدیر شبکه جوانان آستان قدس با همکاری مردم اقدام به اطعام ده هزار نفری در قالب ضیافت غدیر می‌کند.

وی اضافه کرد: اطعام در روز عید غدیر سنت حسنه‌ای است که قصد داریم با کمک نیروهای مردمی آن را احیا کنیم.

مسئول شبکه جوانان آستان قدس رضوی بیان کرد: کسانی که تمایل دارند در ضیافت غدیر شرکت کنند می‌توانند با تماس با شماره 09180022600 اعلام آمادگی کنند.

وی یادآور شد: به عشق مولا هر کس که می‌تواند بانی 10 پرس غذا باشد، می‌تواند مبالغ هدیه خود را به شماره کارت 6037997950255456 واریز کند.

به گزارش ایکنا، عید سعید غدیر خم یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است، یکی از سنت‌های حسنه در این عیدالاکبر که روایات عجیبی درباره آن نقل کرده‌اند و متأسفانه مورد غفلت واقع شده است سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مؤمن است.

امام صادق(ع) در این باره می‌فرمایند «غذا دادن به یک مؤمن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در رأس آن‌ها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در رأس آن‌ها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد.» (بحار ج ۶ ص ۳۰۳)

در جای دیگر ایشان فرمودند «غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است.» (مفاتیح‌الجنان ص ۵۰۰) به گونه‌ای که امام صادق(ع) اصلاً این روز را روز اطعام نامیدند. (بحار ج ۹۵ ص ۳۲۳).

انتهای پیام
captcha