آموزش پیش‌دبستانی؛ قدمی برای بهتر شدن جامعه در آینده
کد خبر: 3987791
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
مدیرکل آموزش و پرورش همدان بیان کرد:

آموزش پیش‌دبستانی؛ قدمی برای بهتر شدن جامعه در آینده

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: با جستار و مداقه در متون اسلامی و علمی درخواهیم یافت که آموزش پیش‌دبستانی مزیت‌های بلندمدتی دارد که به بهتر شدن جامعه در آینده منجر خواهد شد.

آموزش پیش دبستانی به بهتر شدن جامعه در آینده منجر خواهد شدبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش همدان، محمد پورداود، مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، 10 مردادماه در آیین نمادین افتتاح طرح تداوم یادگیری دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی استان که در دبستان شهید بهشتی همدان برگزار شد، با بیان اینکه دوران کودکی دوره‌ای است که به علت ویژگی‌های منحصر به‌فرد نیاز به مراقبت جسمی و روحی به‌ویژه در دوره پیش‌دبستانی دارد، اظهار کرد: اهمیت این دوران از نظرگاه روان‌شناسان و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت نیز مسجل و مبرهن است و از آن به‌عنوان برجسته‌ترین مرحله در تکوین شخصیت انسان نام می‌برند.

پورداود افزود: در این دوره کودک برای نخستین بار با طبیعت ارتباط برقرار می‌کند، روابط اجتماعی خود را بنا می‌نهد و به مفهومی از خود دست پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه با جستار و مداقه در متون اسلامی و علمی درخواهیم یافت که آموزش پیش‌دبستانی مزیت‌های بلندمدتی دارد که به بهتر شدن جامعه در آینده منجر خواهد شد، تصریح کرد: این مزیت‌ها از طریق رشد توانایی‌هایی آکادمیک کودکان، تقویت حس استقلال، ایجاد انعطاف‌پذیری و اعتماد به نفس بیشتر در آنان منجر به کاهش بزه‌های دوران نوجوانی و فعالیت بیشتر و مثمر ثمرتر در بزرگسالی خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: پژوهش‌ها هم مؤید این موضوع است که کودکانی که آموزش‌های پیش‌دبستانی را با کیفیت بالاتری گذرانده‌اند، در دوره‌های بالاتر از نظر اجتماعی و تحصیلی موفقیت بیشتری کسب کرده‌اند.

پورداود با تأکید بر اینکه اگر شرایط زیست‌بوم جدید تنگناها و مخاطرات برای مثلث‌های آموزشی، تربیتی و تخصصی و مشاوره‌ای در مراکز و مدارس ما به‌وجود آورده است باید به‌دنبال رهیافت جدید باشیم، افزود: ما به‌دنبال اجرای عدالت آموزشی از طریق سه مؤلفه دسترسی به آموزش، فرصت‌های برابر برای آموزش با کیفیت و عدالت تربیتی هستیم و در این راستا به‌منظور برخورداری حداکثری کودکان از فرصت آموزش و پرورش دوره پیش‌دبستانی تا قبل از ورود به دبستان و مدیریت چالش‌های ناشی از کووید 19 در سال تحصیلی جاری در برنامه تداوم فرایند یادگیری نوآموزان پیش‌دبستانی ثبت‌نام شده و برگزاری کلاس‌های آمادگی برای کودکان بازمانده از دوره یک ساله پیش‌دبستانی را در بهار و تابستان امسال به ضرورت درآورده‌ایم.

وی با یادآوری اینکه در جای‌جای استان با رویکرد مناطق محروم و دو زبانه این عملیات ساری و جاری است، بیان کرد: پوشش حداکثری گروه هدف و اجرای برنامه‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های درون و برون سازمان جهت فلش ما را تعیین کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه ما به‌دنبال رشد متوازن مهارت‌های جسمی، شناختی، اجتماعی و عاطفی نوآموزان و آموزش مهارت‌های گوش دادن، گفتن و آمادگی برای خواندن و نوشتن در این دوره با بهره‌گیری از الگوواره مهارت تفکر هستیم، تصریح کرد: تثبیت و تقویت هویت کودکان ایران اسلامی با رویکرد وحدت و انسجام ملی از طریق تسلط به زبان معیار برنامه درسی هدف دیگر ماست.

پورداود افزود: نهادینه کردن آداب، ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی در نوآموزان برای کاهش کاستی‌های اجرایی فرایند آموزشی در زیست‌بوم جدید جزء اهداف بلندمدت ما به‌شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha