1700 بسته معیشتی در ملایر توزیع شد
کد خبر: 3997472
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۹
به همت موکب فاطمة‌الزهرا(س)؛

1700 بسته معیشتی در ملایر توزیع شد

مسئول موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایر گفت: از اربعین سال گذشته تاکنون تعداد یک هزار و 742 بسته معیشتی در سه نوبت از سوی خیران و نیکوکاران تهیه و به همت موکب فاطمةالزهرا(س) در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

توزیع 1700 بسته معیشتی به همت موکب فاطمة‌الزهرا(س) ملایرموکب فاطمةالزهرا(س) ملایر بیش از شش سال است به‌عنوان یکی از موکب‌های مطرح و از موکب‌های بزرگ غرب کشور در ایام اربعین خدمات متنوعی به زائران کربلا ارائه می‌دهد.

با توجه به شرایط کرونا، دو سال است که این موکب خدمات خود را در حوزه‌های دیگر داشته و همچنان فعال است و در طی پنج سال گذشته با توجه به فعالیت‌های گسترده این موکب از بین بیش از یک هزار و 700 موکب در کشور حائز رتبه‌های برتر بوده است.

از ابتدا شعار مسئولان و خادمان این موکب این بوده که موکب تعطیلی ندارد و خدمات آن نیز تنها به ایام اربعین محدود نمی‌شود.

حمید زمانی، مسئول موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به اینکه این موکب خدمات‌دهی خود را تنها محدود به ایام اربعین نکرده و در مقاطع و شرایط مختلف اقدام به خدمات‌دهی به‌ویژه به نیازمندان دارد، اظهار کرد: از زمان تأسیس موکب فاطمةالزهرا(س) به همت خیرین و خادمان، این موکب خدمات مختلفی را به مردم در زمینه‌های مختلف ارائه کرده است.

وی با اشاره به تعطیلی مراسم پیاده‌روی اربعین در سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، بیان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا و با توجه به نیاز کشور به ماسک و الکل نیز تولید این دو محصول در موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر آغاز شد.

مسئول موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر با اشاره به‌ خدمات این موکب از اربعین سال گذشته تاکنون، افزود: توزیع بسته‌های معیشتی در چندین بازه زمانی مختلف انجام شده است. از اربعین سال گذشته تاکنون تعداد یک هزار و 742 بسته معیشتی در سه نوبت از سوی خیران و نیکوکاران تهیه و به همت موکب فاطمة‌الزهرا(س) در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

زمانی با بیان اینکه همچنین 500 متر موکت نیز به خانواده‌های نیازمند اهدا شده است، تصریح کرد: همچنین تعداد زیادی پوشاک گرم تهیه و به خانواده‌های نیازمند اهدا شد.

مسئول موکب فاطمةالزهرا(س) ملایر افزود: تجهیز بخشی از گرمخانه ملایر و اهدای تجهیزات، مواد غذایی، قند و چایی و غذای گرم به گرمخانه که زیر نظر شهرداری ملایر است نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این موکب از اربعین سال گذشته تاکنون بوده است.

وی در ادامه تهیه و توزیع یک میلیون 240 هزار عدد ماسک و 432 لیتر الکل ضدعفونی‌کننده در بین مردم به‌صورت رایگان را از دیگر اقدامات موکب فاطمةالزهرا(س) برشمرد.

زمانی با اشاره به اینکه تعدادی لوازم‌التحریر و 62 عدد تبلت نیز تهیه و از سال گذشته و تاکنون بین دانش‌آموزان نیازمند از سوی موکب اهدا شده است، گفت: در مجموع یک میلیارد و 340 میلیون تومان در زمینه تهیه بسته معیشتی، ماسک و الکل، پوشاک، تبلت و لوازم‌التحریر و مواد غذایی و گرمخانه هزینه شده که همه آن از سوی خیران و نیکوکاران و نذورات بوده است.

وی با بیان اینکه این موکب سال‌های گذشته در حوزه خدمات‌رسانی به مردم در بحران‌های مختلف کشور در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده حضور داشته و به مردم خدمات ارائه داده است، گفت: امسال نیز در وضعیت آب‌رسانی به سیستان و همچنین تهیه لباس و پوشاک در مناطق محروم در تایباد مشهد خدمات لازم از سوی موکب ارائه شده است.

مسئول موکب فاطمه الزهرا(س) ملایر افزود: این موکب آماده جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیرین و نیکوکاران در قالب نذر نفس برای خرید و تهیه بسته‌های معیشتی کپسول‌های هوا و اکسیژن، تبلت دانش‌آموزی برای خانواده‌هایی که نیازمند این وسیله است.

وی با بیان اینکه در خصوص فعالیت‌های موکب در ایام اربعین منتظر دستورالعمل‌های استانی و کشوری هستیم، گفت: خیریان و نیکوکاران می‌توانند برای هماهنگی لازم با شماره‌های ۰۹۱۸۸۵۱۰۷۲۵ و ۰۹۱۹۸۵۲۷۰۳۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام
captcha