توزیع ۷ هزار بسته معیشتی در همدان / رئیس اداره اوقاف ملایر معارفه شد
کد خبر: 3997814
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

توزیع ۷ هزار بسته معیشتی در همدان / رئیس اداره اوقاف ملایر معارفه شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بیان کرد: هفت هزار بسته معیشتی برای خانواده‌های نیازمند در قالب طرح شمیم حسینی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از هفته گذشته تهیه شده و در حال توزیع است.

توزیع ۷ هزار بسته در قالب طرح شمیم حسینی / رئیس اداره اوقاف ملایر معارفه شدبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی‌زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان، 24 شهریورماه در آیین تودیع و معارفه رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اینکه این شهرستان در حوزه وقف در استان و کشور ویژه است، اظهار کرد: از ۴۰۰ دستگاه اجرایی در کل کشور ۹۹ اداره درجه یک است که شهرستان‌های همدان ملایر جزء ادارات برتر کشوری هستند و از نظر تعداد املاک و موقوفات و رقبات، شهرستان ملایر جزء 10 اداره برتر است.

وی با بیان اینکه شادوران سیف‌الدوله یکی از بزرگ‌ترین واقفان ملایری است، گفت: تاکنون از محل درآمد موقوفات سیف‌الدوله اقدامات و پروژه‌های بزرگی در راستای اجرای نیت واقف به ویژه در بخش درمانی، آموزشی و فرهنگی انجام شده است.

حاجی‌زین‌العابدینی تأکید کرد: رویه‌ سالمی که در اوقاف و امور خیریه این شهرستان بنا شده از سوی مدیریت جدید تداوم یابد و با ارتباط‌گیری دقیق‌تر، استفاده از دانش و مدیریت بیشتر و اجرای پروژه‌های عمرانی، برای شکوفایی و توسعه هر چه بیشتر ملایر تلاش شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اینکه موکب‌های سازمان اوقاف و امور خیریه پیش از شیوع کرونا در مسیرهای زائران اربعین خدمات‌رسانی داشتند، تصریح کرد: پس از شیوع کرونا بر اساس ستاد کرونا برنامه پیاده‌‌روی اربعین در کشور لغو شده و در واقع برپایی موکب از سوی اداره اوقاف و امور خیریه منتفی شد، اما خدمت‌رسانی به زائران سیدالشهدا(ع) و مردم به روش‌های دیگر برقرار است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان تصریح کرد: هفت هزار بسته معیشتی برای خانواده‌های نیازمند در قالب طرح شمیم حسینی و با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از هفته گذشته تهیه شده و در حال توزیع است.

حاجی‌زین‌العابدینی اضافه کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون بالغ بر 14 میلیارد تومان در زمینه تهیه لوازم‌التحریر، بسته‌های معیشتی، بسته‌های بهداشتی، تجلیل از کادر درمان و تهیه لباس برای کادر درمانی بیمارستان‌ها‌ و تهیه کپسول اکسیژن هزینه شده است، همچنین غذای گرم بر اساس نیت واقفان در بین جامعه هدف و خانواده‌های نیازمند توزیع شده است، تا زمانی که موقوفات درآمد دارند خدمات‌رسانی به مردم نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه امسال در طرح مهر تحصیلی در راستای کمک به دانش‌آموزان نیازمند نیز یک هزار و 200 بسته لوازم‌التحریر در ملایر توزیع می‌شود، گفت: در ایام کرونا 42 تبلت در شهرستان‌های استان از محل موقوفات واقفان خریداری و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شد.

وی در ادامه با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌های اربعین در بقاع متبرکه با کسب مجوز از ستاد کرونا برقرار است، تصریح کرد: اگر مصوبات اجازه دهند مراسم‌ در فضای باز برگزار می‌شود در غیر این‌صورت برنامه‌‌ای در بقاع به‌صورت حضوری برگزار نخواهد شد.

حجت‌السلام محمدباقر برقراری، امام‌جمعه ملایر نیز با اشاره به مسئله مهم وقف در قرآن کریم و دین مبین اسلام وقف را چشمه جاری و باقیات و صالحات دانست و گفت: شهرستان ملایر از نظر مسئله وقف و وجود واقفان خیراندیش در کشور و استان همدان سرآمد است.

امام‌جمعه ملایر با اشاره به نیت واقفان خیراندیش ملایر در حوزه‌های مختلف، افزود: انتظار می‌رود که مردم با مراجعه به اداره اوقاف و امور خیریه دست پر برگردند و خدمات به موقع به آنها ارائه شود.

وی اضافه کرد: در این راستا براساس نیت واقفان که بخشی از آن در حوزه درمانی است انتظار می‌رود بر اساس نیت واقف و مراجعه بیماران نیازمند مساعدت لازم در راستای کمک به بیماران صورت گیرد.

حجت‌الاسلام برقراری بیان کرد: با توجه به درآمدهایی که از موقوفات وصول می‌شود انتظار می‌رود اگر افزایش درآمدی باشد این درآمد در راستای نیت واقف و براساس نیازی که جامعه دارد به نحو احسن هزینه شود و نسبت به ادای نیت واقف کوتاهی صورت نگیرد.

وی بر توجه به حوزه‌های علمیه با توجه به اینکه حوزه‌ها جز مدارس عالی و نیازمند کمک هستند از سوی اداره اوقاف و امور خیریه بر اساس نیت واقفان تأکید کرد.

پژمان جعفری، رئیس سابق اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز با اشاره به اقدامات انجام شده این اداره در طول مسئولیت سه ساله خود، گفت: در طی این مدت در حوزه درمانی، چهار و نیم میلیارد تومان هزینه شد و در حوزه کمک به بیماران نیازمند بیمارستان امام حسین(ع) در راستای نیت واقف یکی از اقدامات مستمر این اداره است که تقریبا هر ماه در این زمینه 50 میلیون تومان کمک می‌شود.

وی تجهیز مدارس فخریه و نمونه سیف‌الدوله طی دو سال گذشته و همچنین کمک به حوزه آموزش و پروش را از دیگر اقدمات طی سه سال گذشته دانست و تصریح کرد: توزیع 10 هزار و 600 بسته معیشتی از ابتدای کرونا تاکنون و 9 هزار بسته در قالب مهر تحصیلی به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقدامات انجام شده در طی سه سال گذشته بوده است‌.

قدرت‌الله ولدی، فرماندار ویژه ملایر ضمن تبریک به مدیریت جدید اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، از زحمات، خدمات صادقانه، تعامل دوسویه و همراهی خوب پژمان جعفری در جهت پیشبرد امور و اجرای نیت واقف تقدیر کرد و گفت: با مدیریت خوب وی و تعامل ویژه‌ای با مدیران دستگاه‌های اجرایی به‌ویژه شورای تأمین، اقدامات خوبی در این شهرستان انجام شد که این روند باید تقویت و تداوم یابد.

وی ظرفیت شهرستان ملایر در حوزه وقف و موقوفات را ویژه و جزء شهرهای برتر کشور دانست و بر لزوم بهره‌مندی هرچه بهتر از موقوفات برای افزایش درآمد و ارائه خدمات بیشتر به مردم تأکید کرد و افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی اوقاف همچون درمانگاه تخصصی، هتل، مجتمع موقوفه مبل و منبت و جایگاه سوخت یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این حوزه است که باید توسط مدیریت جدید پیگیری و اجرایی شود.

در این آئین از خدمات پژمان جعفری تقدیر و حجت الاسلام ابوذر عباسی به‌عنوان رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر معرفی شد.

انتهای پیام
captcha