محدودیت سنی برای واکسیناسیون در ملایر وجود ندارد
کد خبر: 3998336
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۹

محدودیت سنی برای واکسیناسیون در ملایر وجود ندارد

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر گفت: بر اساس دستور وزیر بهداشت و موافقت ستاد مقابله با کرونا استان همدان، محدودیت سنی واکسیناسیون در این شهرستان برداشته شد.

محدودیت سنی برای واکسیناسیون در ملایر وجود نداردبه گزارش ایکنا از همدان، قدرت‌الله ولدی، فرماندار ویژه ملایر، 27 شهریورماه در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه محدودیتی در تزریق واکسن برای افراد 18 سال به بالا در سطح شهر و روستاهای ملایر وجود ندارد، اظهار کرد: ملایر ظرفیت بالایی در واکسیناسیون دارد و هیچ محدودیتی از نظر مکان، تجهیزات و نیروی انسانی برای تزریق واکسن در مراکز فعلی و یا ایجاد مراکز جدید واکسیناسیون در سطح شهرستان نیست.

وی نگاه مثبت وزیر بهداشت و درمان در برداشتن محدودیت سنی واکسیناسیون در استان همدان طی سفر اخیرش به این استان و همچنین اقدام جهادی رئیس‌جمهوری در واردات واکسن و سرعت بخشیدن به واکسیناسیون در سطح کشور و همچنین حمایت از تولید واکسن داخلی را ستودنی خواند.

فرماندار ویژه ملایر خواستار همراهی بیشتر مردم در تکمیل چرخه واکسیناسیون در سطح شهرستان شد و اظهار کرد: تا شب گذشته 147 هزار دُز واکسن به افراد واجد شرایط واکسن در شهرستان ملایر تزریق شده است که از این میزان 95 هزار نفر دُز اول و 52 هزار و 500 نفر هر دو دُز را دریافت کرده‌اند که حدود 48 درصد جمعیت شهرستان ملایر تاکنون دُز اول واکسن را دریافت کرده و واکسینه شده‌اند.

ولدی ادامه داد: طبق اعلام شبکه بهداشت و درمان ملایر 200 هزار نفر در شهرستان ملایر در سطح شهر و روستا واجد شرایط واکسیناسیون هستند که بدون هیچ‌گونه محدودیت سنی، افراد 18 سال به بالا می‌توانند در 11 مرکز فعال واکسیناسیون این شهرستان برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر با بیان اینکه ملایر از نظر تعداد مراکز فعال واکسیناسیون و درصد تزریق واکسن در سطح استان در رتبه نخست قرار دارد، ادامه داد: هم‌اکنون مشکلی در تزریق واکسیناسیون و تأمین واکسن در سطح شهرستان وجود ندارد و استقبال گروه‌های 40 سال به بالا برای تزریق واکسن باید شتاب گیرد.

ولدی تأکید کرد: هر چه به سمت تکمیل واکسیناسیون پیش می‌رویم، بر اساس پروتکل‌های کشوری ارائه خدمات منوط به دارا بودن کارت واکسن است و چنانچه افرادی واکسن نزده باشند، با محدودیت خدمات مواجه خواهند شد.

انتهای پیام
captcha