رشته قرائت در همدان نیازمند اساتید برجسته کشوری است
کد خبر: 3998568
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴
یک قاری قرآن:

رشته قرائت در همدان نیازمند اساتید برجسته کشوری است

یک قاری قرآن در همدان تأکید کرد: در رشته قرائت نیازمند اساتید کشوری هستیم نمی‌توان فقط با اساتید بومی رشد کرد.

رشته قرائت در همدان نیازمند اساتید برجسته کشوری استپیمان صدفی، حائز رتبه اول رشته قرائت در مرحله استانی چهل‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در استان همدان نیازمند هستیم که تعامل گسترده پیش از برگزاری مسابقات با اساتید و داوران کشوری داشته باشیم و از حضور آن‌ها استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: متأسفانه تعامل ما در رشته قرائت با اساتید کشوری کم‌رنگ است، یک قاری قرآن در همدان فقط در سطح همدان سنجیده می‌شود و رتبه می‌آورد، در حالی‌ که وقتی همین قاری ممتاز همدانی وارد مسابقات کشوری می‌شود تازه نیازها را می‌سنجد و در سطح کشور موفق به کسب رتبه نمی‌شوند.

صدفی گفت: پیشنهاد می‌کنم مسئولان اداره اوقاف و یا مؤسسات قرآنی یک دوره پیش آمادگی مسابقات به‌منظور آشنایی قاریان کشوری و سنجش سطح یکدیگر برگزار کنند.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از نقاط ضعف مؤسسات قرآنی در همدان این است که بسیار به رشته حفظ قرآن توجه می‌کنند، در حالی که رشته قرائت هم مهم است، بنابراین مؤسسات قرآنی باید به سمت و سویی بروند که هم قاریان و هم حافظان قرآن را تقویت کنند و در هر دو حوزه از اساتید کشوری استفاده کنند.

صدفی درباره برگزاری مسابقات قرآن اوقاف نیز گفت: مسابقات در شرایط کرونایی برگزار شد و همین امر موجب شده بود که تعداد شرکت‌کنندگان قابل توجه نباشد، اما از منظر کیفیت داور، ثبت نام اینترنتی و نحوه برگزاری آزمون در سطح خوبی قرار داشت. در مجموع مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و شاهد حضور چهره‌های جدیدی در این مسابقات بودیم.

صدفی با اشاره به اینکه از شش سالگی در کلاس‌های قرآنی شرکت می‌کنم، افزود: در حال حاضر 33 ساله هستم و تقریباً 24 سال است که در مسابقات قرآن شرکت می‌کنم.

وی اظهار کرد: تشویق خانواده در انتخاب مسیرم بسیار مهم بود، علاوه بر این از همان دوران کودکی با حاج حسین دهقان در محله امامزاده یحیی همسایه بودیم و همیشه در جلسات قرآن این استاد قرآنی شرکت می‌کردم و همین امر موجب جذب بنده به قرآن در رشته قرائت شد.

صدفی در پایان گفت: امیدوارم روزی اخلاق ما به اخلاق قرآنی نزدیک شود، چراکه اگر طی همه این مسیرها و شرکت در مسابقات و... به داشتن اخلاق قرآنی منجر نشود، ضرر کرده‌ایم.

انتهای پیام
captcha