انتشار دومین کتاب جهادگران سلامت در همدان
کد خبر: 3998685
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۹
به همت خبرنگار ایکنا؛

انتشار دومین کتاب جهادگران سلامت در همدان

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان از تدوین کتاب «هم پای روزهای ابری» دومین کتاب منتشر شده در زمینه جهادگران عرصه سلامت در این استان خبر داد.

انتشار دومین کتاب جهادگران عرصه سلامت در همدانمحمد برخوردار، مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: این اداره‌کل با همکاری دو نویسنده همدانی اقدام به تدوین دومین کتاب در زمینه جهادگران عرصه سلامت کرده است.

وی از کتاب «هم پای روزهای ابری» با عنوان دومین کتاب استان همدان در زمینه جهادگران تغسیل و تدفین اموات کرونایی یاد کرد و گفت: با توجه به اینکه کتاب با موضوع جذاب و جدیدی انتخاب شده و با قلمی ساده و روان به رشته تحریر درآمده انتظار می‌رود مورد اقبال قرار بگیرد.

برخوردار اظهار کرد: تدوین کتاب به اتمام رسیده و به‌زودی از سوی انتشارات حماسه ماندگار و چاپ و روانه بازار خواهد شد، تلاش می‌شود با حمایت از نویسندگان نوقلم از ایده‌ها و سبک نگارش آن‌ها در نوشتن کتاب استفاده کرد.

وی یادآور شد: کتاب «هم پای روزهای ابری» به نویسندگی خانم‌ها لیلا گودرزیان فرد و عاطفه ابرار پیراسته انجام گرفته است، این کتاب روایتی از خاطرات یکی از مدافعان حرم به همراه همسرش است که در اوج کرونا در یک اقدامی جهادی جان خود را بر کف دست می‌گیرند و به تغسیل و تدفین اموات کرونایی می‌شتابند.

یکی از نویسندگان کتاب «هم پای روزهای ابری» نیز در ادامه با اشاره به اینکه این اثر دومین کتاب در حوزه جهادگران عرصه سلامت در زمینه تغسیل و تدفین اموات کرونایی در استان همدان است، افزود: کتاب با زبانی ساده و روان درباره خاطرات یک زوج جهادگر بوده که برای عموم مردم نگاشته شده است، در این کتاب راوی به بیان سختی‌ها، اضطراب‌ها و مشکلاتی که برای تغسیل اموات کرونایی در استان همدان داشته می‌پردازد.


بیشتر بخوانید:


لیلا گودرزیان‌فرد اظهار کرد: در این کتاب تلاش شده که کار پراهمیت و مقدس جهادگران همدانی که به‌صورت گمنام در این راه قدم گذاشتند و جان خود را به خطر انداختند به‌خوبی برای مردم نقل شود.

وی تأکید کرد: این جهادگران همچون زمان جنگ وارد میدان شدند، عرصه‌ای که حتی بسیاری از افراد توانایی رویارویی با آن شرایط را نداشتند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در بخش دیگری از سخنانش هدف از نگارش این کتاب را لبیک به‌ فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه تغسیل و تدفین شرعی اموات کرونایی دانست و گفت: در شرایطی این جهادگران وارد میدان شدند که بسیاری حتی از خانواده خود به دلیل ترس از کرونا فراری بودند.

گودرزیان‌فرد در ادامه با تأکید بر اینکه کتاب «هم پای روزهای ابری» را تقدیم می‌کنم به حضرت خدیجه کبری(س) که هم پا و همراه روزهای سخت پیامبر(ص) بود، افزود: این کتاب به‌زودی چاپ و روانه بازار خواهد شد.

عاطفه ابرار پیراسته، نویسنده دیگر کتاب «هم پای روزهای ابری» نیز در ادامه با بیان اینکه حفظ کرامت اموات کرونایی برای ما مسلمانان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: متأسفانه اوایل شیوع این ویروس دیدیم که اموات کرونایی بدون تغسیل و تدفین کامل شرعی و فقط با تیمم دفن می‌شدند که این امر کرامت مؤمن را زیر سؤال برده و پذیرش آن برای بازماندگان بسیار سخت بود.

خبرنگار ایکنا تصریح کرد: در شرایطی که رعب و وحشت از این ویروس در جامعه حاکم شده بود جهادگران در اقدامی مخلصانه به تغسیل و تدفین اموات کرونایی با رعایت کامل شئونات اسلامی و حفظ کرامت آن‌ها پرداختند؛ این در حالی است که بسیاری از نزدیکان این اموات حتی جرئت نزدیک شدن به آن‌ها را هم نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه این اقدام جهادگران شایسته تقدیر و تقریر چندین کتاب است، افزود: نویسندگان با قلم زدن در این حوزه همچون دوران دفاع مقدس ارزش‌های انسانی حاکم بر جامعه ایران اسلامی را به رشته تحریر در می‌آورند تا چراغ راه آیندگان باشد.

نویسنده کتاب هم‌پای روزهای ابری گفت: تحقیق و پژوهش در این حوزه از اوایل سال آغاز و قرار هست چندین کتاب در زمینه جهادگران عرصه سلامت نگاشته شود.

وی حمایت و توجه به نویسندگان نوقلم توسط اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را امری ستودنی دانست و گفت: توجه و اعتماد مسئولان به جوانان عرصه را برای بیان افکار و ایده‌های جدید باز و شور و شوق نویسندگی را در آن‌ها تقویت می‌کند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: مهر را روی پیشانی‌اش گذاشتم و با صدای بلند گفتم مبارکت باشد. می‌دانم ک الآن افراد زیادی برای بدرقه نیامده‌اند و قرار است غریبانه دفن شوی اما از خداوند می‌خواهم ائمه منتظرت باشند، هر کدام از ایشان که به دیدارت آمدند برای من هم دعا کن می‌دانستم که روحش در کنار من است. از او خواستم که اگر در شستنش کوتاهی کرده‌ام مرا ببخشد به حدی نورانی شده بود که دلم می‌خواست نگاهش کنم در آخر هم خلعتی‌اش را پیچیدم و دوباره داخل کاور مشکی گذاشتیم با گذاشتنش داخل کاور مشکی دنیا برایم تیره و تار شد که چرا یک مادر و یا یک همسر پس از این همه رنج و سختی در این دنیا باید سهمش یک کاور مشکی باشد به راستی سهم ما از این دنیا همین کاور مشکی است.

انتهای پیام
captcha