پلیس مقتدر؛ انتظار مردم از برقرارکنندگان امنیت
کد خبر: 3999056
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۸
دادستان همدان بیان کرد:

پلیس مقتدر؛ انتظار مردم از برقرارکنندگان امنیت

دادستان همدان با تأکید بر اینکه پلیس با اقتدار می‌خواهیم، گفت: انتظار می‌رود در همدان یک پلیس مقتدر و فعال به‌عنوان برقرارکنندگان امنیت داشته باشیم.

همدان نیازمند پلیس با اقتدار استبه گزارش ایکنا از همدان، حسن خانجانی، دادستان استان همدان، امروز، 30 شهریورماه، در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مبارزه با مواد مخدر استان و فرمانده انتظامی شهرستان همدان، گفت: انتظار مردم از ما این است که به‌عنوان برقرارکنندگان امنیت یک پلیس مقتدر داشته باشند.

وی اظهار کرد: همدان یک استان امن است، اما اگر نخواهیم با اقتدار و فعالانه در عرصه‌های مختلف وارد شویم این امنیت خدشه‌دار خواهد شد همچنان که بعضی اقدامات متخلفان مردم را مکدر می‌کند.

خانجانی بیان کرد: هم‌اکنون در این جلسه شاهد تغییر و تحول در دو جایگاه اصلی و اساسی در ایجاد امنیت و توسعه فعال هستیم و امیدواریم این نقش را به‌خوبی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه دستی که بر علیه امنیت مردم بلند شده باید قطع شود، گفت: قانون، اقتدار لازم را برای اجرا به نیروی انتظامی داده است، اگر در جایی اراذل و اوباش قدرت‌نمایی می‌کند با ورود نیروی انتظامی دیگر جای مماشات نیست و باید برخورد لازم صورت گیرد و دیگر جای دعوت به آرامش نیست، برخورد جدی و با اقتدار مورد تأکید است.

دادستان همدان با تأکید بر اینکه باید با سارقان و عوامل توزیع مواد مخدر برخورد شود، گفت: از اقدامات شورای هماهنگی استان راضی نیستیم، تأمین جا و مکان معتادان متهاجر به عهده این شورا است، سرقت در سطح شهر زیاد شده و عمده آن کار معتادان متهاجر است.

وی تصریح کرد: برگزاری جلسه اولویت نیست، اجرای قانون و همه دستگاه‌های متولی و پای کار آمدن آنها نیاز اصلی است، در بحث سرقت‌ها اشکال اساسی وجود دارد عمده سرقت‌های باندی مربوط به استان‌های دیگر است اما ما هم نباید غفلت کنیم.

دادستان همدان گفت: کارگروه پیشگیری مقابله با سرقت در دادسرا ایجاد و تصمیمات خوبی گرفته شده و انتظار داریم نیروی انتظامی هم آن تصمیمات را با دقت لازم انجام دهد.

وی با تأکید بر اینکه پلیس با اقتدار می‌خواهیم، گفت: قانون به نیروی انتظامی اختیاراتی داده است، کلانتری‌ها باید پرونده را بررسی و تعیین تکلیف کنند و آن را سریع به دادسرا ارجاع ندهند بلکه به همراه سند و تحقیقات کامل این کار را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha