بازگشایی مدارس کم‌جمعیت در تویسرکان
کد خبر: 3999252
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴

بازگشایی مدارس کم‌جمعیت در تویسرکان

رئیس آموزش و پرورش تویسرکان با اشاره به بازگشایی مدارس این شهرستان از اول مهرماه، اعلام کرد: ابتدا مدارس کم‌جمعیت روستایی و عشایری تا ۵۰ نفر دانش‌آموز و به‌تدریج از آبان‌ماه مدارس سطح شهر بازگشایی می‌شود.

بازگشایی مدارس کم‌جمعیت در تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، جواد اسدبیگی، رئیس آموزش و پرورش تویسرکان، روز گذشته، 30 شهریورماه در جلسه شورای آموزش این شهرستان، اظهار کرد: مجموع ۱۳ هزار ۷۹۵ دانش‌آموز در سال جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی گفت: الگوی فعالیت آموزشی از طرف وزارت آموزش و پرورش با هماهنگی ستاد ملی کرونا برای استان‌ها و مراکز شهرستان‌ها ارسال شده و مدارس از اول مهرماه بازگشایی می‌شوند به این ترتیب که ابتدا مدارس کم‌جمعیت روستایی و عشایری تا ۵۰ نفر دانش‌آموز و به‌تدریج از آبان‌ماه مدارس سطح شهر بازگشایی می‌شود و ممکن است دانش‌آموزان کلاس اول قبل از آبان برای آشنایی با محیط در مدرسه حضور پیدا کنند.

‏وی اعلام کرد: از روز شنبه، سوم مهرماه، ۴۰ مدرسه ابتدایی با ۷۹۳ دانش‌آموز در ۴۰ روستا، سه مدرسه متوسطه اول با ۱۱۵ دانش‌آموز، سه مدرسه متوسط دوم با ۱۴۱ دانش‌آموز در سطح روستاها و مجموعه فعالیت آموزشی به شکل حضوری رسماً در ۴۶ مدرسه با یک هزار و 49 دانش‌آموز آغاز می‌شود مگر اینکه از سوی ستاد کرونا دلایل خاصی آورده شود و ممانعتی صورت گیرد.

اسدبیگی با بیان اینکه دانش‌آموزان در فضای مجازی آسیب‌های جدی مانند اختلال خواب، تغذیه و اختلالات روحی روانی دیده‌اند که این چالشی بزرگ در آینده محسوب می‌شود و از همه مهم‌تر از لحاظ آموزشی هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نمی‌شود، تصریح کرد: از این‌رو اعلام می‌کنیم شرایط برای بازگشایی مدارس آماده است و از لحاظ بهداشتی آمادگی صددرصدی وجود دارد.

وی ادامه داد: دستگاه‌های ضدعفونی کننده، سطل‌های زباله درب‌دار، فاصله‌گذاری صندلی‌ها و گروه‌بندی دانش‌آموزان از تدابیر بهداشتی اعمال شده در مدارس است و تنها مشکلی که در برخی مدارس روستایی داریم تأمین آب موردنیاز است که تأمین آب با تانکر صورت می‌پذیرد و نیاز به تصمیم جامع و کاملی دارد.

اسدبیگی با بیان اینکه مراکز فنی و حرفه‌ای نیز هم‌زمان با مدارس روستایی شروع به فعالیت می‌کنند، اعلام کرد: جمعیت دانش‌آموزان شهرستان امسال ۱۳ هزار ۷۹۵ نفر است که هفت هزار و ۵۳۰ نفر در مقطع ابتدایی سه هزار و ۳۴۲ نفر متوسطه اول و دو هزار و ۹۲۲ نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان کلاس اول ما نسبت به سال گذشته ۱۵۱ نفر اضافه شده‌اند و این امر از لحاظ رشد جمعیت حائز اهمیت است، گفت: با توجه به شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان امید است واکسیناسیون در شهرستان سریع‌تر انجام شده تا با خیال راحت فعالیت آموزشی آغاز شود.

در ادامه محمد حسین‌پور، شهردار تویسرکان بیان کرد: آموزش مسئله‌ای است که به‌نوعی رابطه مستقیم با هدف ما در مدیریت شهری دارد به معنایی ضوابط و رعایت ضوابط شهری و شهروندی از آموزش نشئت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه شهرداری با آموزش و پرورش ارتباط زیادی دارد چراکه پایه اصلی آموزش و پرورش بهداشت و نظارت محیطی است، گفت: فعلاً مدارس غیرحضوری برگزار می‌شود، اما در بحث سرویس مدارس بهتر است مصوبات لازم اعم از انتخاب سرویس‌ها و اطمینان از سلامت فنی آن‌ها، کرایه و آرام‌سازی ترافیک انجام شود تا به‌محض بازگشایی آمادگی لازم وجود داشته باشد و اقدامات سریع‌تر انجام شود تا وقفه‌ای موجب بروز ناهماهنگی نشود.

سیدرسول حسینی، فرماندار تویسرکان در جمع‌بندی جلسه با تأکید بر اینکه ثبت ‌نام دانش‌آموزان حتماً بر اساس هدایت تحصیلی انجام شود، گفت: مراکز بهداشتی بازدید از مدارس را حتماً در دستور کار خود قرار دهند و مشکل تأمین آب مدارس باید رفع شود چون اگر آب نباشد بهداشت هم نیست و از این رو هم و خصوصاً در این شرایط حائز اهمیت بالایی است.

وی تصریح کرد: موافق هماهنگی سرویس مدارس هستیم و سلامت رانندگان و وسایل نقلیه اهمیت بالایی برای ما دارد، در بحث راهنمایی و رانندگی نیز پوشش امنیت اجتماعی در بحث راهور و به‌ویژه امنیت اخلاقی با بازگشایی مدارس صورت گیرد، نظافت شهری و پیاده‌روها در دستور کار شهرداری قرار بگیرد و در بحث واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز واکسیناسیون با سرعت بیشتری انجام شود.

انتهای پیام
captcha