توزیع صندوقچه روضه‌های خانگی در تویسرکان
کد خبر: 3999847
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۳

توزیع صندوقچه روضه‌های خانگی در تویسرکان

مسئول جامعه ایمانی مشعر تویسرکان از توزیع صندوقچه روضه‌های خانگی با هدف کمک به احیای سنت زیبا و حسنه روضه‌های خانگی در این شهرستان خبر داد.

توزیع صندوقچه روضه‌های خانگی در تویسرکانحجت‌الاسلام سیدمیثم موسوی، مسئول جامعه ایمانی مشعر شهرستان تویسرکان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان از توزیع صندوقچه روضه‌های خانگی به‌منظور احیای سنت حسنه روضه‌های خانگی در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح به نام روضه‌های خانگی در سراسر کشور به اجرا در آمده و در تویسرکان نیز به تازگی اجرا شده است.

وی افزود: تمام ملزوماتی که یک روضه خانگی نیاز دارد تحت عنوان صندوقچه روضه‌های خانگی در صندوقی جمع‌آوری ‌شده و در اختیار بانیان زیر نظر اداره تبلیغات و جامعه ایمانی مشعر قرار می‌گیرد، بانی با مراجعه به این دو مرکز می‌تواند آن را برای برگزاری روضه تحویل بگیرد.

موسوی یادآور شد: از آنجا که روضه‌های خانگی به برکت دعای سیدالشهدا(ع) باعث رونق خانه و زندگی ما هستند با این طرح به‌صورت هفتگی و ماهیانه با شور بیشتری برگزار می‌شوند.

وی افزود: تاکنون ۱۲ صندوقچه با هزینه هر صندوق دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان که از سوی خیرین هزینه مربوط به آن پرداخت شده در سطح شهرستان توزیع شده که تعداد آن بیشتر نیز خواهد شد.

مسئول جامعه ایمانی مشعر شهرستان تویسرکان با بیان اینکه صندوقچه روضه‌های خانگی موقوفه‌ای است برای برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان(ع) که از سوی خیرین عاشق حضرتش فراهم می‌آید، گفت: در این صندوقچه اقلام ضروری و ملزومات اقامه روضه‌های خانگی از قبیل پنج عدد بیرق دکور منقش به اسامی خاندان عصمت و طهارت(ع)، سه عدد بیرق خانگی منقش به تمثال بزرگان انقلاب، هفت عدد بیرق کاربردی فضاسازی هیئت، دو عدد کاور دستمال کاغذی نقش اشک، ۲۴ عدد کتابچه زیارت عاشورا و زیارت اربعین، ۲۴ عدد مهر تربت دخیل و یک عدد کتیبه قرار دارد.

انتهای پیام
captcha