اعزام 10 نفر از اعضای موکب سردار همدانی به کربلا
کد خبر: 3999855
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰

اعزام 10 نفر از اعضای موکب سردار همدانی به کربلا

معاون فرهنگی امور موکب سردار شهید همدانی از اعزام 10 نفر از اعضای هیئت‌امنای این موکب به نمایندگی از کل مجموعه به کربلای معلی خبر داد.

اعزام 10 نفر از اعضای موکب سردار همدانی به کربلامحمود احدیان، معاون امور فرهنگی موکب سردار همدانی در گفت‌وگو با ایکنا از همدان اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به علت شرایط کرونایی استقرار موکب‌ها از سوی ستاد عتبات عالیات کشور ممنوع شده است، بنابراین تنها 10 نفر از اعضای هیئت امنای این موکب مجوز گرفتند و در حال حاضر در کربلا مستقر شده و در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی ادامه داد: این 10 نفر به نمایندگی از کل مجموعه سردار همدانی از روز یکشنبه در صحن عقیله در تل زینبیه مستقر و به مدت 10 شبانه‌روز خدمت‌رسانی خواهند کرد.

احدیان گفت: پیش از شیوع کرونا هر ساله این موکب به مدت 10 شبانه‌روز در هر وعده سه هزار نفر را اسکان و اطعام می‌داد که تأمین هزینه همه این موارد از سوی مردم و به همت خیران بود.

وی یادآور شد: این اعضای موکب تحت امر ستاد عتبات عالیات کربلا در جهت اسکان، اطعام، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی خواهند بود، موکب سردار همدانی هر ساله 10 کامیون تریلر مواد غذایی و وسایل مورد نیاز خدمت‌رسانی به زائران را به کربلا می‌برد که همگی کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم بودند.

احدیان در پایان گفت: با توجه به اینکه امسال امکان استقرار موکب در کربلا نبود، بنابراین هیچ کمک نقدی و یا غیر نقدی از مردم جمع‌آوری نشد و تحت امر ستاد عتبات عالیات کشور عراق قرار گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha