راه‌یابی نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» به یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان
کد خبر: 4000319
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

راه‌یابی نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» به یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان

نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» به کارگردانی پگاه معصومی و نویسندگی فرزاد لباسی در یازدهمین دوره تئاتر «صاحبدلان» پذیرفته شد.

راه‌یابی نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» به یازدهمین دوره تئاتر «صاحبدلان»به گزارش ایکنا، به نقل از حوزه هنری همدان، محمدرضا باباخانیان، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان همدان با بیان اینکه از آثار ارسالی به یازدهمین دوره تئاتر «صاحبدلان» 36 اثر صحنه‌ای و خیابانی پذیرفته شده است، گفت: نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» با موضوع دفاع مقدس و تولید حوزه هنری استان همدان در بخش تئاتر خیابانی پذیرفته شده است و پنج اجرای خیابانی در شهر همدان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان با محتوای دینی، تولید نمایش‌های فاخر دینی برای اجرا و تولید تله‌تئاتر، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور در مهر و آبان امسال برگزار می‌شود، افزود: بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش‌های دینی و تبادل تجارب ملی و بین‌المللی هنرمندان در خصوص نمایش‌های دینی در سراسر کشور از اهداف این جشنواره است.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری همدان اضافه کرد: داستان‌های قرآنی، زندگانی و سیره عملی چهارده معصوم(ع) به‌ویژه پیامبر اسلام(ص) مطابق با اسناد معتبر تاریخی، مضامین فاطمی، مضامین علوی، مضامین عاشورایی، مضامین رضوی، فرهنگ مهدوی، شخصیت‌های شناخته‌ شده و مؤثر در تاریخ اسلام، دفاع مقدس و تأثیر شخصیت‌ها و مفاهیم دینی بر زندگی معاصر به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های موضوعی یازدهمین دوره تئاتر صاحبدلان عنوان شده است.

وی مهدی کاموس، مجید اشتیاقی و یدالله وفاداری را داوران بخش تئاتر خیابانی معرفی کرد و گفت: نمایش خیابانی «پروانه‌های منتظر» از تولیدات حوزه هنری استان همدان است که در تولید این اثر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان نیز همیاری داشته است.

یادآور می‌شود، در بخش صحنه‌ای نیز نمایش «گمگشته» به کارگردانی محمدرضا باباخانیان و نویسندگی فرهاد لباسی از همدان در یازدهمین دوره تئاتر «صاحبدلان» پذیرفته شده است.

انتهای پیام
captcha