زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند
کد خبر: 4005099
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
در پنجمین یادواره بانوان شهیده شهرستان ملایر مطرح شد؛

زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما نباید اجازه دهیم که نگاه ابزاری به زنان نهادینه شود با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: زنان اهل فکرند و می‌توانند اساس مرکزی تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند.

زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشندبه گزارش ایکنا از همدان، سارا فلاحی نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته 22 مهرماه در «پنجمین یادواره بانوان شهیده شهرستان ملایر» با اشاره به تاریخ اسلام و وجود قهرمان بزرگ در این سرزمین، اظهار کرد: تاریخ پر از اسطوره‌هایی است که هویت و پشتوانه برای ما هستند.

وی با بیان اینکه مردمانی که تاریخ نداشته باشند قطعاً خواهند مرد، افزود: باید تاریخ درخشان این سرزمین را به درستی رقم بزنیم و قهرمانان واقعی سرزمینمان را ارج نهیم.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران، ملکشاهی و شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیمی از قهرمانان این سرزمین زنان هستند، تصریح کرد: زنان در این سرزمین همواره تاریخ‌ساز بودند و اگر به صدر اسلام مراجعه کنیم و تاریخ اسلام را ورق بزنیم از دل این تاریخ، زنان حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهند داشت.

وی با گریزی به تاریخ قبل از اسلام که حتی زنان از ابتدایی‎ترین حقوق خود نیز محروم بودند، گفت: پیامبر اکرم(ص) به زنان منزلت بخشید و با بوسه بر دستان دخترش فاطمه الزهرا(س) جایگاه واقعی زنان را به آنها هدیه کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به داستان فدکیه و خطبه‌خوانی فاطمةالزهرا(س) در مسجد در دفاع از ولایت گفت: ایشان با این خطبه پایه‌های ظلم قاصبان قدرت را می‌لرزاند بنابراین فدک برای ما شیعیان مهم است و باید آن را درست برای مردم تبیین کنیم.

فلاحی همچنین با اشاره به اینکه در حادثه کربلا نیز قطعاً نقش زنان بی‌نظیر بوده است، افزود: اگر زینب کبری(س) و سخنان کوبنده ایشان در دفاع از اسلام و امام حسین(ع) نبود چیزی از کربلا باقی نمی‌ماند.

فلاحی در ادامه با بیان اینکه نباید اجازه دهیم که نگاه ابزاری به زنان نهادینه شود با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری تصریح کرد: زنان اهل فکرند و می‌توانند اساس مرکزی تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند.

برای تحقق عدالت نیار به انسان‌های قرآنی نیاز داریم

وی با بیان اینکه زنان هم می‌توانند رجال سیاسی باشند، تصریح کرد: به شرط آنکه زنانگی خود را حفظ کنند هر چند بسیاری از رجال سیاسی در حفاظت از خون شهدا نتوانستند مردانگی خود را حفظ کنند و به جای اینکه چشم به داشته‌های درونی داشته باشند چشمانشان بر نداشته‌های بیرون است.

فلاحی در ادامه با اشاره به اینکه زنان انقلابی ما با تربیت درست فرزندان خود توانستند دنیا را انگشت به دهان بگذارند، گفت: امثال این زنان و مادران هستند که شهید حاج قاسم سلیمانی‌ها را تحویل جامعه می‌دهند و یا فرزندانی تربیت می‌کنند که برای خدمت به مردم در داخل از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند و این‌ها نمونه زنان انقلابی هستند.

وی با بیان اینکه امروز در عصری زندگی می‌کنیم که جامعه بیش از هر زمان دیگری به زنان ما نیاز دارد زنانی که می‌فهمند و بزنگاه زمان را تشخیص دهند، تصریح کرد: امروز فصل خطبه‌خوانی زنان ماست و هر لحظه عاشورا و هر زمینی که ما در آن زندگی می‌کنیم کربلا است چراکه هر روز ما روز مبارزه عدالت و ظلم است و ما به دنبال تبیین سیاستی هستیم که درون مایه آن عدالت است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کسانی می‌تواند عدالت را پیاده کنند که از درونگاه نفس به درستی بیرون بیایند، افزود: ما به انسان‌های قرآنی نیاز داریم که برای حفاظت از ایمان خود رنج هجرت به جان بکشند و برای حفاظت از ایمان جامعه جهاد کنند.

وی با بیان اینکه امروز زنده ماندن سخت‌تر از مردن است، افزود: در دورانی زندگی می‌کنیم که مانند دوران امام علی(ع) دورانی است که مذهب علیه مذهب و همه لباس دین بر تن می‌کنند.

آغاز فصل جدیدی از زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان

این نماینده مردم ایلام در مجلس گفت: امروز کم نیستند افرادی که دین را ابراز سوءاستفاده خود قرار داده‌اند و در مسیری می‌روند که مردم را با دین فریب می‌دهند و در برابر ولی جامعه با کتاب دین قرار می‌گیرند و کار ما امروز بسیار سخت است.

فلاحی یادآور شد: امروز مهمترین پیچ تاریخی را می‌گذرانیم و بعد از 42 سال از انقلاب زنان فصل جدیدی از زندگی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را آغاز کرده‌اند، زنان میراث خواران زنانی هستید که به شهادت رسیده‌اند، تاریخ ما تاریخ دلاورانی است که مرگ را می‌پذیرند اما ذلت را نه.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: زنان در جامعه امروز می‌توانند نقش رهبران جامعه را بازی کنند و در مسیر صحیح و روی ریل صحیح حرکت کرده و دیگران را با خود حرکت بدهند.

فلاحی افزود: سرزمین ما امروز به ساختن نیاز دارد و اگر در مسیر ساختن حرکت نکنیم بستر را برای دشمنی که در کمین نشسته فراهم می کنیم و مستلزم این ساختن‌ها مبارزه با دشمن درونی یعنی سستی و کرختی است و نباید اجازه دهیم کسی برای ما و سرزمینمان تصمیم بگیرد.

وی اضافه کرد: قیام امروز ما یعنی تلاش کردن برای سرزمین و باید فرزندانمان را نجات دهیم و از آنها در مقابل نقشه‌های دشمن حفاظت کنیم، اجازه ندهیم فرزندانمان در گروگان تفکرات و اندیشه‌های غلط دشمن قرار بگیرند.

فلاحی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد فرزندانمان و باورهای فرزندانمان را بگیرد خطاب به زنان گفت: شما زنان باید مانند دفاع مقدس از سرزمین و فرزندانتان دفاع کنید.

وی گفت: شما خود باید تولید کننده محتوا بوده و به فضای مجازی دشمن تن ندهید چرا که دشمن در اتاق‌های بسته برای ما برنامه سازی می‌کند، نباید اجازه دهیم دشمنان ما را در مسیری قرار دهند که مسیر اسلام و انقلاب نیست.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میراث شهدا باید در جامعه نهادینه شود، ابراز کرد: این میراث در جامعه مسئولیت پذیری است، همه ما در قبال آنچه در این سرزمین اتفاق می‌افتد مسئول هستیم و حق نداریم میراث شهدا را ارزان بفروشیم.

زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند

زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند

زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند

زنان می‌توانند اساس تمدن نوین ایرانی و اسلامی باشند

انتهای پیام
captcha