98 درصد فرهنگیان ملایر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند
کد خبر: 4005614
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸

98 درصد فرهنگیان ملایر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه بیش از 98 درصد فرهنگیان هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد مقابله با کرونا آموزش و پرورش شهرستان، واکسیناسیون دانش‌آموزان هم در حال انجام است و دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم دریافت واکسن خود را آغاز کرده‌اند.

98 درصد فرهنگیان ملایر دو دوز واکسن را دریافت کرده‌اندبه گزارش ایکنا از همدان، محمدرضا بشری مدیر آموزش و پرورش ملایر، 25 مهرماه در سومین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان، اظهار کرد: اگرچه شرایط حال حاضر کشور با وجود ویروس کرونا شرایط مساعدی نیست، اما می‌توان با تلاش همکاران و همراهی اولیای دانش‎آموزان برگ زرینی به سابقه درخشان دستگاه تعلیم و تربیت اضافه کرد.

وی با بیان اینکه برقراری روند آموزش در مدارس با تصمیم ستاد ملی کرونا انجام می‌گیرد، گفت: آموزش و پرورش در این حوزه به‌تنهایی تصمیم‌گیری نمی‌کند، اما سه سناریوی آموزش کاملاً مجازی، آموزش ترکیبی و آموزش حضوری برای سال تحصیلی با دقت کافی در حال اجراست.

مدیر آموزش و پرورش ملایر در تشریح شرایط فعالیت مدارس، افزود: متناظر سناریوهای وزارت متبوع مدارس کم‌جمعیت روستایی به‌صورت حضوری، مدارس با جمعیت متوسط به‌صورت ترکیبی با برنامه‌ریزی قبلی و مدارس پرجمعیت نیز به‌صورت مجازی فعالیت خود را با قوت ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: همکاران فرهنگی ما مرتباً پیگیر آموزش تمام دانش‌آموزان هستند و شرایط فردی دانش‌آموزان خود را نیز لحاظ می‌کنند تا جایی که با برنامه‌ریزی‌های منطبق بر دستورالعمل‌های بهداشتی از قبیل برگزاری کلاس در فضای باز، از ضعف تحصیلی دانش‌آموزان خود جلوگیری می‌کنند.

بشری با بیان اینکه بیش از 98 درصد فرهنگیان هر دو دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در ستاد مقابله با کرونا آموزش و پرورش شهرستان، واکسیناسیون دانش‌آموزان هم در حال انجام است و دانش‌آموزان پایه‌های یازدهم و دوازدهم دریافت واکسن خود را آغاز کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان، اولیا و فرهنگیان اولویت اصلی آموزش و پرورش است، بیان کرد: مقدم بر هرگونه آموزش مواد درسی؛ آموزش خومراقبتی، دیگر مراقبتی، فاصله‌گذاری هوشمند و خود محافظتی در برابر بیماری کرونا به دانش‎آموزان است، به صورتی که هر دانش‌آموز خود یک سفیر سلامت باشد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ملایر از تهیه ماسک و مواد ضدعفونی کننده با هماهنگی سایر نهادهای دولتی برای دانش‎آموزان بی‌بضاعت خبر داد و گفت: سرانه بهداشتی نیز در راستای تهیه مواد ضدعفونی کننده دست و سطوح، تهیه ماسک و... نیز برای مدارس در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های جاری آموزش و پرورش و تلاش همکاران خود در زمینه تمهید مقدمات برگزاری کلاس‌های درس، بیان کرد: همه برنامه‌ها در دستگاه تعلیم و تربیت برای درس خواندن دانش‌آموزان در محیطی امن، آماده است.

حسین فارسی، معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان نیز ضمن تقدیر از زحمات مجموعه بزرگ فرهنگیان شهرستان تقدیر و نسبت به ریشه‌کن شدن ویروس کرونا و ازسرگیری آموزش‌های حضوری کامل، گفت: شورای آموزش و پرورش با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پیشرفت در عرصه تعلیم و تربیت همکاری لازم با آموزش و پرورش را کما فی‌السابق خواهد داشت.

وی بیان کرد: فرهنگیان به گفته رهبر معظم انقلاب افسران پیشرفت کشور هستند، پس همچون مدافعان وطن و مدافعان سلامت مغلوب بحران شیوع بیماری کرونا نشدند و شرایط را به نفع تعلیم و تربیت تغییر دادند که این امر شایسته تقدیر است.

انتهای پیام
captcha