مدیر مطلوب جامعه اسلامی نسبت به هنجارها دغدغه دارد
کد خبر: 4007530
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۷

مدیر مطلوب جامعه اسلامی نسبت به هنجارها دغدغه دارد

امام جمعه همدان تصریح کرد: مدیر مطلوب جامعه اسلامی نسبت به هنجارها دغدغه دارد، کشور مشکلات اقتصادی دارد و باید شبانه روز دوید و توجه ویژه به مسائل فرهنگی داشت.

مدیر مطلوب جامعه اسلامی نسبت به هنجارها دغدغه داردبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، امروز اول آبان‌ماه، در آیین تکریم و معارفه استاندار همدان اظهار کرد: نمی‌توان مدیر کارآمد را به دلایل واهی کنار گذاشت چراکه نه انقلابی بودن دلیل بر حذف است نه عضویت در یک حزب سیاسی.

وی بیان کرد: سهم خواهی محکوم است اما مشورت پذیری سنت پیامبر اسلام(ص) است، ارتباط مسئولان نیاز به صداقت دارد، پیامبر در امور جامعه اسلامی مشورت می‌گرفتند اما در عین حال نیز قاطعیت داشتند و با استقلال تصمیم نهایی را می‌گرفتند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: مدیر مطلوب جامعه اسلامی نسبت به هنجارها دغدغه دارد، کشور مشکلات اقتصادی دارد و باید شبانه روز دوید و توجه ویژه به مسائل فرهنگی داشت.

وی با قدردانی از شاهرخی استاندار سابق همدان که در طول ۱۸ سال سابقه کار در همدان خدمات ارزنده‌ای داشته‌ است، اظهار کرد: تدوین برنامه مدون اقتصادی با همفکری نمایندگان یکی از کارهای شاخص استاندار سابق بود که امیدواریم استاندار جدید ادامه دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی شاهرخی، بیان کرد: در مدت دو و نیم سالی که در همدان هستم، وحدت در استان حاکم بوده و حاشیه‌ای نداشته‌ایم که قطعا این رویه ادامه‌دار خواهد بود.

امام جمعه همدان تصریح کرد: هرکسی از هر جریانی بخواهد به مردم خدمت کند، روحانیت موظف به حمایت از اوست، و از همین تریبون اعلام می‌کنم که تمامی ائمه جمعه این حمایت را خواهند داشت.

شعبانی با اشاره به میلاد پیامبر اکرم(ص) و سیره مدیرتی ایشان، گفت: طبق فرمایش پیام اسلام، مدیر در جامعه همانند ستون گردونه آسیاب است، افراد باید رابطه خود با خدا را پیش از قبول مسئولیت اصلاح کنند، وقتی کسی مسند مسئولیت را پذیرفت باید انتقادپذیر دارای شرح صدر باشد.

وی با بیان اینکه محبت اساس سنت پیامبر است، خطاب به مدیران عنوان کرد: ای مدیران رفتارتان با مردم باید مبتنی بر محبت باشد، باید با مردم ارتباط گرفت، از جلسات طولانی بدون خروجی بپرهیزید  مردم ولی نعمت ما هستند.

شعبانی با بیان اینکه مسئولیت امانت است، خاطرنشان کرد: پیامبر به کسانی که برای تصدی مسئولیت دارند حرص داشتند، پست نمی داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: باید به حل مشکلات اقتصادی توجه شود، حذف شایستگان از مسئولیت پذیری دولت را سست می‌کند،  استاندار به جوانان انقلابی که شایسته دارند و می‌توانند کار کنند و توانایی دارند، اعتماد کند، از حذف شایستگان با بهانه‌های غیر قابل پذیرش باید پرهیز شود.

وی با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی‌های امروزی بر خلاف سنت پیامبر است افزود: سهم‌خواهی و مهره چینی محکوم است، اما مشورت کردن از اصول مدیریت است، جامعه ما نیاز به صداقت دارد، پیامبر مشورت می گرفت اما در تصمیم استقلال و قاطعیت داشت. 

وی افزود: مدیر باید به هنجارها و ارزش‌های اسلامی دغدغه‌مند باشد، کشور مشکلات اقتصادی زیادی دارد اما نباید برای حل آن ارزش‌ها و  فرهنگ را دگرگون کرد و نسبت به آن غافل بود.

وی با ابراز امیدواری برای رونق شورای فرهنگ عمومی، اظهار کرد: یکی از ضعف‌های  استان عدم ارتقای شاخص‌های اقتصادی است، باید به اشتغال جوانان توجه شود، در استان ظرفیت‌های بسیاری برای صنعت وجود وجود دارد که می‌توان از آن ها برای رونق اقتصادی بهره گرفت.

 

انتهای پیام
captcha