واگذاری 269 انشعاب رایگان به خانوارهای مددجوی همدانی
کد خبر: 4014032
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

واگذاری 269 انشعاب رایگان به خانوارهای مددجوی همدانی

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی استان همدان از واگذاری 269 فقره انشعاب رایگان در شش‌ ماهه نخست امسال به مددجویان همدانی خبر داد.

انشعاب رایگانباقر کریمی‌شعار، رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با بیان اینکه براساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، مددجویان کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های انشعابات معاف هستند، اظهار کرد: انشعاب رایگان در قالب آب، برق، گاز، انشعابات فاضلاب، گواهی پروانه ساختمانی و عوارض شهرداری به مددجویان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان‌های خدمات‌رسان و شهرداری‌ها 269 خانواده تحت حمایت استان در شش ماهه امسال جهت دریافت انشعابات رایگان معرفی و خانواده 191 از این آنها موفق به دریافت انشعابات رایگان شده‌اند، افزود: 87 فقره از انشعابات واگذار شده به مددجویان مربوط به برق، 108 فقره آب، 46 فقره گاز، دو فقره انشعاب فاضلاب، 17 فقره گواهی پروانه ساختمان و 9 فقره عوارض شهرداری بوده است.

رئیس اداره امور حمایت‌های اجتماعی کمیته امداد استان همدان با بیان اینکه معافیت از پرداخت هزینه انشعاب و بهره‌مندی از این امتیازات شامل تمام مددجویان شهری و روستایی کمیته امداد می‌شود، افزود: اکثر این انشعابات به مددجویان ساکن در روستاها و مناطق محروم واگذار شده است و کمیته امداد با ارائه خدمات مختلف به مددجویان و نیازمندان به دنبال محرومیت‌زدایی، بهره‌مندی خانوارهای محروم از امکانات مختلف و در نهایت توانمندی مددجویان و اقشار محروم است.

کریمی‌شعار این اقدام را عاملی در جهت عدالت‌محوری و حمایت از اقشار ضعیف جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد: با همدلی و همکاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها، ضمن کاهش آلام و مشکلات افراد مددجوی سازمان‌های حمایتی، شاهد به حداقل رسیدن تعداد این خانواده‌ها باشیم.

انتهای پیام
captcha