افتتاح بوستان شادی در تویسرکان
کد خبر: 4014867
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۲

افتتاح بوستان شادی در تویسرکان

بوستان شادی به‌مناسبت روز جهانی کودک در راستای محله‌محوری در شهرک قائم شهرستان تویسرکان افتتاح شد.

بوستان شادیبه گزارش ایکنا از همدان، محمد حسین‌پور، شهردار تویسرکان، 29 آبان‌ماه در آیین افتتاح بوستان شادی در شهرک قائم این شهرستان که به همت شهرداری، شورای شهر و اداره ورزش و جوانان تویسرکان انجام شد، گفت: 10 شاخص رشد هوشمند شهری در طرح جامعه شهرداری‌ها تعریف‌ شده است، خوشبختانه ایران تنها کشوری است که این درس را در دانشگاه تدریس می‌کند و در برخی کشورها که ادعای رشد دارند هنوز این درس جا نیافتاده‌ است.

وی با بیان اینکه محله‌محوری یکی از 10 شاخص در نظر گرفته رشد هوشمند شهری است با این مضمون که رسیدگی به محلات شهر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: شهرداری باید برای همه سنین جامعه برنامه داشته باشد.

حسین‌پور افزود: تویسرکان باید از زیباترین شهرها شود، خداوند همه نعمت‌ها از جمله آب‌وهوای بکر و طبیعت زیبا به این شهر عنایت کرده‌ است پس قدر دانستن این نعمت‌ها و با همدلی به این هدف دست پیدا کنیم.

وی بیان کرد: شهری که به عنوان باغ‌شهر در غرب کشور شکل‌ گرفته دارای ویژگی‌های اقلیمی، زیبایی‌های تاریخی فرهنگی و مذهبی، افتخاراتی که در پیروزی انقلاب به‌دست‌ آورده و شهدایی تقدیم انقلاب کرده، می‌طلبد که برای رسیدن به هدف تلاش کنیم؛ از این‌‌رو برنامه‌های جامعی در دستور کار قرار گرفته‌ است.

حسین‌پور با بیان اینکه این پروژه به‌صورت جهادی ظرف 20 روز ساخته‌ شده است از ادامه پروژه در زمین مجاور به مساحت هزار مترمربع و در مجموع پنج هزار و 200 مترمربع خبر داد و گفت: با پرداخت عوارض و مطالبه‌گری از شورا و شهرداری‌ها ما را به هدفی که حق مردم نجیبی است که برای انقلاب جانانه هزینه داده‌اند کمک کنید تا دستاوردهای انقلاب را بیشتر لمس کنند.

در ادامه علی خزایی، رئیس شورای شهر تویسرکان بیان کرد: فضای سبز و پارک‌ها اجزای مهم شهر هستند که می‌توانند در توسعه شهری در حوزه‌های فرهنگی، ورزشی، اقتصادی و ترافیکی نقش بسزایی داشته باشند.

وی توضیح داد: در حوزه ترافیکی به این دلیل که خانواده‌ها برای گذراندن اوقات فراغت مجبور به رفت‌وآمد به تفریح‌گاه‌های دورتر نشوند، این امر از شلوغی، سدمعبر، صرفه‌جویی در وقت و سوخت و تصادفات احتمالی جلوگیری می‌کند.

خزایی تصریح کرد: انتظار ما از شهرداری و عوامل اجرایی مربوطه این است که عدالت در همه محله‌ها برقرار شود و این طرح در راستای عدالت‌محوری در سایر محلات شهرستان انجام گیرد تا بتوانیم رضایت مردم و خداوند را فراهم کنیم.

انتهای پیام
captcha