برای حل مشکلات مردم بسیج شویم
کد خبر: 4015061
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۴
حمیدرضا حاجی‌بابایی:

برای حل مشکلات مردم بسیج شویم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم، گفت: وظیفه همگان است که به دولت جدید کمک کنند؛ در استان همدان اگر همه پای کار بیایند می‌توانیم به جایی برسیم که بیکار نداشته باشیم، همه باید برای حل مشکلات مردم بسیج شویم.

حمیدرضا حاجی بابائی نماینده مردم همدان در مجلسبه گزارش ایکنا از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، 30 آبان‌ماه در گردهمایی مدیران امدادگر بسیجی استان همدان، اظهار کرد: بسیج شجره طیبه و درختی است که در همه لحظات از هشت سال دفاع مقدس گرفته تا دفاع از حرم تا توقف کشتی آمریکایی تا کمک به مناطق محروم همیشه ثمره می‌دهد و یکی از زیباترین واژگان است که در انقلاب اسلامی مطرح می‌شود.

وی بیان کرد: بسیجی کسی است که هر آنچه دارد برای انقلاب، نظام، مردم و دینش خرج کند؛ شهید سلیمانی یک بسیجی بود و هرچه داشت در راه انقلاب فدا کرد، اما هیچی نخواست. امام علی(ع) که بزرگ‌ترین بسیجی هستی است به شاگردش مالک اشتر نوشت در انتخاب کارگزاران کسی که زیاد کار می‌کند اما کم برداشت می‌کند را انتخاب کن.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اغلب ملت بزرگ ایران بسیجی هستند، افزود: ملت ایران بسیجی‌اند اما درجات بسیجی بودن فرق می‌کند و آن کسی هم که علیه نظامش نمی‌ایستد و صبر می‌کند بسیجی است.

وی با انتقاد از بیکاری جوانان، ادامه داد: امروز ملت ایران به اندازه کافی به سیاست و دیانت آشنایی دارند، مسئولان باید کار کنند تا پدری شرمنده فرزندانش نشود، در این راه یک هدف بیشتر نداریم آن هم حفظ نظام جمهوری اسلامی است که جزء از طریق مردم امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه باید سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم، افزود: نباید سرمایه اجتماعی را به‌دلیل اهمال‌کاری تخریب کنیم اگر دل یک نفر به جمهوری اسلامی نزدیک شد، جهاد کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: 11 هزار و 500 میلیارد تومان در تبصره 14 برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شده است و جمعاً 20 هزار میلیارد تومان در تبصره 14 برای کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته‌ شد تا دست محرومان را بگیریم، این منابع مالی از شفاف‌سازی یک قسمت از فروش درآمدهای نفتی تأمین شده است.

حاجی‌بابایی بیان کرد: وظیفه همگان است که به دولت جدید کمک کنند و باید کمک کنیم دولت و استان سرپا بایستند و در استان همدان اگر همه کار کنند می‌توانیم به جایی برسیم که بیکار نداشته باشیم.

وی با اشاره به سرشماری اخیر شهرستان همدان، گفت: با توجه به اینکه تمام امکانات کشور براساس جمعیت توزیع می‌شود در سرشماری سال 1395 شهرستان همدان حدود 130 هزار نفر از جمعیت همدان شمارش نشده بودند که به دنبال این سرشماری، جمعیت شهرستان همدان را از اوایل آبان‌ماه امسال در همدان به‌عنوان پایلوتی در سراسر کشور آغاز کردند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این آمار اشتباه باعث شده آمار بیکاری جمعیت همدان پایین باشد و همچنین جمعیت همدان را پیر و رو به کاهش بیان کنند.

وی بیان کرد: در شهر همدان 60 پروژه ملی برای اجرا ارائه شد که یکی از آن‌ها طرح جامع شهر همدان است تا دو هفته اخیر از نظر ثبت‌نام در طرح مسکن ملی همدان آخر بودیم که طی جلسه با وزیر مسکن و شهرسازی سامانه را برای همدانی‌ها باز کردند.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه کسی که مسئول می‌شود نباید کار اقتصادی کند، گفت: ما به دنبال جذب سرمایه‌گذار و توسعه استان هستیم، اگر در شهر همدان 100 هزار واحد مسکونی بساریم هر واحد مسکونی پنج شغل ایجاد می‌کند و ببینید چه انقلابی به‌وجود می‌آید.

وی اظهار کرد: در استان همدان پروژه‌هایی همچون بیمارستان اکباتان و بیمارستان هزار تخت‌خوابی در نظر گرفته شده است، همه باید برای حل مشکل مردم بسیج شویم.

انتهای پیام
captcha