نقش مهم معلمان در تربیت جوانان متعهد انقلابی
کد خبر: 4016268
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳

نقش مهم معلمان در تربیت جوانان متعهد انقلابی

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی تاکید دارند، گفت: همه امید مقام معظم رهبری به جوانان است و نیروی جوان در گام دوم انقلاب نقشی سازنده دارند.

سردار محمد علی جعفریبه گزارش ایکنا از همدان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) امروز چهارم آذرماه در افتتاحیه دوره آموزشی طرح ولایت فرهنگیان استان همدان، اظهار کرد: بسیجی یعنی آن کسی که با عزم و اراده جان و مال خود را برای انقلاب اسلامی فدا کرده و همه چیز انقلاب به کلمه مقدس بسیج و بسیجی وابسته است.

وی توضیح داد: اگر عزم و اراده راسخ بسیجیان نبود امروز این انقلاب به این مرحله نرسیده بود و شاهد دستاوردهای عظیم انقلاب نبودیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج)  بیان کرد: در جهت رسیدن به اهداف انقلاب هر فردی باید تکلیف خودش را در آستانه گام دوم انقلاب پیدا کند و به آن عمل کند زیرا راه انقلاب اسلامی همان راه اسلام است و انقلاب اسلامی چیزی به غیر از این نیست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی حاکمیت دین خدا را در زمین جاری می‌کند، افزود: دشمنان انقلاب اسلامی می‌خواهند که نور خدا را بر روی زمین خاموش کنند و فلسفه انقلاب اسلامی این است که می خواهد نور خدا و دستورات قرآنی در جامعه اسلامی پیاده شود.

جعفری اظهار کرد: انقلاب اسلامی 5 مرحله دارد که دو مرحله را پشت سر گذاشته، تثبیت نظام و حفظ اقتدار و انتقال پیام استقامت و پایداری به دیگر جوامع، دستاوردهای کمی نیست و بستر رشد و حرکت انقلاب اسلامی با همه مشکلاتی که داشتیم فراهم شده است.

وی بیان کرد: نقش مردم در دوره‌های حساس انقلاب کلیدی بوده و اگر مردم و بسیجی‌‌ها در جنگ نبودند امروز هنوز خرمشهر در دست دشمن بود و همچنین در عرصه‌های امنیتی و شورش‌ها اگر مردم نبودند با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب به حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی تاکید دارند، گفت: امید مقام معظم رهبری به جوانان است و نیروی جوان در گام دوم انقلاب نقشی سازنده دارند.

وی ابراز کرد: مردم باید به طور منظم برای نقش‌آفرینی در انقلاب در صحنه حضور داشته باشند و این چیزی جدا از حضور بر پای صندوق‌های رای است بلکه حضور در جنگ نرم، شامل حضور موثر مردم در جامعه‌سازی و اسلامی‌شدن دستگاه‌های نظام و جامعه است.

جعفری بیان کرد: یکی از تکالیف بسیجی‌ها این است که با تشکیل حلقه‌های میانی در جوانان کشور ایجاد انگیزه کنند که محور باشند مردم  را تشویق به در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی کنند.

وی با تاکید بر نقش معلمان در ایجاد انگیزه در جوانان گفت:  در جنگ و زلزله اکثرا جوان‌ها محور هستند و جوان‌ها در به صحنه آوردن مردم در عرصه‌های مختلف نقش محوری دارند، این به صحنه آوردن مردم به هدایت نیاز دارد و این کار هیج دستگاهی نیست بلکه کار جریان‌ حلقه‌های میانی است که معلمان هم به عنوان یکی از جریان‌های حلقه‌های میانی هستند که باید جوانان متعهد انقلابی تربیت کنند.

فرمانده سابق سپاه تصریح کرد: جوان‌های بسیجی که همراه انقلاب هستند باید محور حرکت بشوند و یک گروه تشکیل دهند تا کاری برای انقلاب کنند و جامعه با کمک مردم ساخته می‌شود.

وی توضیح داد: مردم در مقابله با کرونا خوب به صحنه آمدند اما خطرهایی در زندگی مردم هست که آن را حس نمی‌کنند و کمک به تشخیص حس و نقش‌آفرینی وظیفه سنگینی است که در گام دوم انقلاب بر عهده هر بسیجی است.

فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه‌الله الاعظم(عج) تصریح کرد: اگر ادعای بسیجی بودن داریم و خواستار آن هستیم  در راه تحقق انقلاب اسلامی قدمی برداریم امروز باید بدانیم نقشمان چیست.

وی تاکید کرد: بسیجی یعنی جهادگر، یعنی مجاهدت اگر اینها نباشد بسیجی نیست و این عمل جهادی ماست که گناهان ما را پاک می‌کند.

 

انتهای پیام
captcha