کارگاه تخصصی برای شرکت‌کنندگان همدانی قبل از مسابقات قرآن برگزار شد
کد خبر: 4017177
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۵۲
جوابیه امور قرآنی اوقاف همدان؛

کارگاه تخصصی برای شرکت‌کنندگان همدانی قبل از مسابقات قرآن برگزار شد

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از برگزاری کارگاه آموزش تخصصی برای نمایندگان همدان در مسابقات سراسری قرآن خبر داد.

مجتبی جمالی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگوی قبل که با سه تن از شرکت‌کنندگان همدانی حاضر در مرحله نیمه‌نهایی چهل‌وچهارمین مسابقات قرآن سازمان اوقاف انجام شد دو دلیل اصلی راه پیدا نکردن نمایندگان همدان به مرحله نهایی بخش آوایی، عدم برگزاری کلاس تخصصی از سوی اداره اوقاف برای این نمایندگان و نبود فرصت مناسب برای ارائه تلاوت به‌عنوان دلایل پایین آمدن سطح کیفیت تلاوت این قاریان مطرح شد.

مجتبی جمالی، رئیس امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان در این رابطه اظهار کرد: در سال جاری چند هفته قبل از برگزاری مسابقات سراسری قرآن کریم کارگاهی دو روزه به‌منظور آشنایی متسابقان همدانی با اساتید و داوران بین‌المللی برگزار شد.

وی یادآور شد: در این کارگاه که به‌صورت تمام‌وقت و مجازی از صبح تا شب برگزار شد، نکات مهم در هر رشته به‌صورت جداگانه یادآوری و آموزش‌های تخصصی برای ورود این افراد به مرحله نهایی مسابقات ارائه شد.


بیشتر بخوانید:


جمالی با اشاره به اینکه در هیچ سالی همچون سال جاری به‌صورت تخصصی آموزش‌های لازم ارائه نشده بود، افزود: اگر کسی از افراد راه‌یافته به مرحله نیمه‌نهایی نخواسته بود در این کلاس‌ها شرکت کند تصمیم شخصی‌اش بوده و نمی‌تواند برگزاری چنین کلاس‌ها و آموزش‌های علمی را تکذیب کند.

وی بیان کرد: با برگزاری این کارگاه افرادی که در رشته‌های آوایی موفق به ورود به مرحله نیمه‌نهایی شده بودند با تفکرات داوران و اساتید بین‌المللی آشنا شده و آیین‌نامه داوری و شرایط لازم برای شرکت در آزمون به آن‌ها یادآوری می‌شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: این کارگاه چند هفته پیش از برگزاری مسابقات سراسری قران برگزار شد، بنابراین افراد فرصت لازم را برای تمرین داشتند.

جمالی تصریح کرد: علاوه بر برگزاری کارگاه گروه تخصصی در واتساپ تشکیل شده که مطالب مربوط به آیین‌نامه داوری، شرایط، مکان و زمان برگزاری کارگاه به‌صورت مرتب یادآوری می‌شد.

وی در پایان درباره عدم ورود شش نفر نماینده استان همدان در رشته‌های آوایی مسابقات قرآن اوقاف به مرحله نهایی، گفت: گرچه اغلب این افراد از سطح بالایی برخوردار بودند، اما با توجه به اینکه حدنصاب ورود به مرحله نهایی نسبت به سال‌های گذشته بالاتر برده بودند، متأسفانه نمایندگان همدانی نتوانستند این حدنصاب را کسب کنند.

انتهای پیام
captcha