سند تحول حکمرانی در دولت رونمایی می‌شود
کد خبر: 4018092
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
وزیر ارشاد:

سند تحول حکمرانی در دولت رونمایی می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه در هفته‌های آتی سند تحول حکمرانی در دولت اسلامی از سوی رئیس‌جمهور رونمایی خواهد شد گفت: برنامه‌های اقدامی که در آن سند پیش‌بینی شده در قالب برنامه هفتم توسعه به اسناد بالادستی تبدیل و اجرایی می‌شود.

وزیر ارشادبه گزارش ایکنا از همدان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، امروز ۱۲ آذرماه در نشست با اصحاب رسانه همدان اظهار کرد: با توجه به قدمت و سابقه فرهنگی و تاریخی استان همدان از اصحاب رسانه آن هم کمتر از این توقع نداشتم که سخنانی سنجیده در خصوص مسایل فرهنگی و مشکلات قشر خبرنگاران بیان کنند.

وی با اشاره به تدوین بودجه سال 1401 گفت: علی‌رغم تمام اتفاقات خوب که در طول حیات جمهوری اسلامی در دوره‌های مختلف شکل گرفته ولی هنوز مشکلاتی داریم که در تلاش هستیم ریل اداره و مدیریت کشور را جابه جا کنیم و بسیاری از مشکلات را حل کنیم.

وزیر ارشاد اظهار کرد: در هفته‌های آتی سند تحول حکمرانی در دولت اسلامی از سوی رئیس‌جمهور رونمایی خواهد شد و در تلاش هستیم تمام برنامه‌های اقدامی که در آن سند پیش‌بینی شده در قالب برنامه هفتم توسعه به اسناد بالادستی تبدیل و اجرایی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه شیوه‌های مرسوم مدیریتی که مشکلاتی را ایجاد کرده باید کنار گذاشته شوند و در این راستا شیوه‌های مختلفی را پیش بینی کرده‌ایم، افزود: ماموریت اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگرداندن حوزه فرهنگ به جایگاه اصلی خود است که مقدم بر همه حوزه‌ها است و در بخش‌های مختلف  برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است و در تلاش هستیم گام‌های بلندی در ارتقای فرهنگی و هنری کشور برداریم.

اسماعیلی با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان همدان گفت: نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی فعال هستند و بهترین مجمع نمایندگان متعلق به استان همدان است. با توجه آنکه آقای رئیسی مدتی در همدان دادستان بودند خود را همدانی فرض می‌کند و کمتر روزی است که اشاره‌ای به مردم همدان نداشته باشد.

وزیر ارشاد با بیان اینکه بخش عمده‌ای از دغدغه‌های اصحاب رسانه را در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: بیش از 80 درصد نکاتی که اصحاب رسانه بیان کردند در برنامه کاری وزارت ارشاد پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه لایحه نظام جامع رسانه‌ای به عنوان کار اصلی وزارت ارشاد است، ادامه داد: در نظر داریم با همکاری مجلس شورای اسلامی سندی قوی تهیه کنیم تا بتوانیم گام مهمی در این خصوص برداریم. حوزه رسانه‌های مهم را در لایحه نظام جامع رسانه‌ای شناسایی کرده‌ایم و همه در وزارت خانه بسیج شده‌اند تا کارگروه ویژه در معاونت مطبوعاتی در حال پیگیری است و در این خصوص بیش از 6 جلسه دو ساعته با نخبگان رسانه‌ای کشور داشته‌ایم.

اسماعیلی بیان کرد: هم‌اکنون در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه اصلاح نظام فرهنگ و رسانه فعال است و بخش‌های دیگر به وزارتخانه پیوستند و هماهنگی مطلوبی بین نهادهای دولتی با نهادهای فرهنگی خارج از دولت برقرار است و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با حوزه علمیه منعقد شده است. این جلسات اگر یک برنامه‌ریزی با زمان‌بندی مصوب نداشته باشد خروجی خاصی نخواهد داشت و در این جلسه دردهای خبرنگارهای شهرستانی را شنیدم و این اطلاعات ما را نسبت به مسائل و مشکلات آگاه می‌کند و نتایج این جلسات رادر تصمیم‌گیری‌های آینده وزرات فرهنگ مشاهده خواهید کرد.

وی در پایان گفت: در حال بروزرسانی آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌های وزارت ارشاد هستیم، در سال‌های گذشته حوزه فرهنگ حوزه ضعیفی بوده اما در حال تصویب تبصره‌های جدیدی برای پیشنهاد در لایحه بودجه هستیم و حتی با اعضای شورای نگهبان هم در جهت تصویب سریعتر آنان صحبت‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام
captcha