خودکفایی در صنعت چاپ و نشر از اهداف وزارت ارشاد است
کد خبر: 4018109
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۸

خودکفایی در صنعت چاپ و نشر از اهداف وزارت ارشاد است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه اصلی در صنعت چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، گفت: ما حتی دوات هم وارد می‌کنیم که این زیبنده جامعه ما نیست.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامیبه گزارش ایکنا از همدان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز 12 آذرماه در آیین گشایش موزه صنعت چاپ استان همدان اظهار کرد: استان همدان دارای جایگاه بالای فرهنگی در سطح کشور است و باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی اظهار کرد: درصدد اجرای پروژه‌های عمرانی ناتمام هستیم و بخش عمده‌ای از اعتبارات وزارت خانه را به این بخش تخصیص داده‌ایم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در تلاش هستیم پروژه‌ها را تا قبل از اتمام دولت سیزدهم به وضعیت استمرار و ثبات برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه اصلی در صنعت چاپ و نشر تلاش برای خودکفایی است، افزود: ما حتی دوات هم وارد می‌کنیم که این زیبنده جامعه ما نیست.

اسماعیلی بیان کرد: برنامه ما در یک سال و نیم آینده این است که 80 درصد از کاغذ را در حوزه کتاب و نشر تامین کنیم و همچنین باید تلاش کنیم این اتفاق برای کاغذ روزنامه هم بیفتد.

وی تاکید کرد: در نظر داریم با اعطای تسهیلات به استقلال صنعت نشر برسیم و همدان آمادگی این را دارد که قطب صنعت نشر و چاپ شود و افتتاح موزه صنعت چاپ هم در این خصوص گامی مهم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: فرهنگ از حوزه ضعف خارج خواهد شد و رویکرد دولت توجه به حوزه فرهنگ است.

 

انتهای پیام
captcha