کمترین آسیب به باغات در احداث کنار گذر تویسرکان
کد خبر: 4028419
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۳
شهردار تویسرکان مطرح کرد:

کمترین آسیب به باغات در احداث کنار گذر تویسرکان

شهردار تویسرکان در بازدید معاون عمرانی استاندار از پروژه‌های عمرانی این شهرستان، گفت: از آنجایی که درختان از سرمایه‌های تویسرکان است در مسیر احداث کمربندی این شهرستان توجه داشته‌ایم کمترین آسیب به باغات وارد شود و درختان زیادی قطع نخواهد شد.

بازدید از پروژه های عمرانی تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، فرزاد تیموری، معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری همدان، ۲۳ دی‌ماه در بازدید از  سد خرمرود با بیان اینکه کشور ما در منطقه نیمه‌خشک قرار دارد و از سال‌های متمادی با مشکل آب شرب مواجه بوده‌ایم اما بحث مهار آب‌های جاری در دستور کار قرار گرفته و کنترل سیلاب انجام‌ شده است، گفت: بحث سدسازی در این راستا در تأمین آب شرب و آب کشاورزی موجب شده به لایه‌های زیرزمینی دست زده نشود و از آب‌های سطحی استفاده شود که نتیجه این پروژه در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. 

وی از پیشرفت ۵۰.۱ درصدی پروژه توسط بخش خصوصی خبر داد و اهداف این پروژه را تأمین آب جهت مصارف فعالیت‌های صنعتی، تأمین مصارف شرب مراکز جمعیتی منطقه در ۵۵ روستا، رهاسازی نیاز زیست‌محیطی و تأمین مصارف کشاورزی حقابه‌های پایین‌دست دانست. 

منصور ستوده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان نیز از پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی تصفیه‌خانه سد سرابی خبر داد و گفت: این پروژه به روش BOT با خط انتقال آب از سطح سرابی تا محل تصفیه‌خانه و شهر تویسرکان برابر 15 کیلومتر است که شامل خط انتقال آب خام از صد تا تصفیه‌خانه و خط انتقال آب پاک یا تصفیه‌ شده از تصفیه‌خانه به مخازن داخل شهر است. 

وی بیان کرد: این سد با تأمین سالانه هفت میلیون متر مکعب آب شرب شهرستان و ۲/۵ تا ۳ میلیون متر مکعب حق آبه کشاورزی اراضی پایین دست را تامین خواهد کرد. 

محمد حسین‌پور، شهردار تویسرکان نیز در بازدید معاون عمرانی استانداری از پروژه کمربندی تویسرکان یکی از پروژه‌های اثرگذار برای شهر تویسرکان را پروژه کنارگذر شمالی دانست و گفت:  با توجه به اینکه تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از خیابان‌های داخل شهر انجام می‌شود این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های شهرستان با چشم‌اندازی عالی خواهد بود. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه درختان یکی از سرمایه‌های عظیم شهرستان هستند، پروژه کنار‌گذر شمالی از محلی عبور کرده است که خوشبختانه کمترین آسیب را به باغات وارد کرده و چند درخت بیشتر قطع نمی‌شود. 

محمدمهدی مفتح، نماینده مردم تویسرکان نیز در این بازدید پیشرفت فیزیکی ایستگاه باباکمال را خوب دانست و گفت: با اختصاص اعتبار مجدد ایستگاه راه‌آهن باباکمال به بهره‌برداری خواهد رسید و اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تأمین شده است. 

وی بیان کرد: همچنین اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد راه اتصال شهر تویسرکان به ایستگاه راه‌آهن باباکمال انجام شده است که با انجام این پروژه دسترسی به ایستگاه آسان خواهد شد. 

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان نیز با بیان اینکه کنارگذر شمالی یکی از پروژه‌های مهم در دست احداث است که ترافیک شهر بر روی این پروژه انجام خواهد شد، گفت: این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر است که ۸/۶ عملیات زیرسازی و خاکبرداری آن انجام شده است و نیاز به تزریق اعتبار دارد. 

وی همچنین با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر پروژه مسیر چهار خطه تویسرکان، کنگاور انجام شده است و ۱۵ کیلومتر دیگر این پروژه توسط پیمانکار در دست کار است، یادآور شد: این پروژه نیز نیاز به تقویت منابع مالی و اعتبار دارد که بانک صادرات در قالب ماده ۵۶ قانون ۱۰۰ میلیارد تومان تعهد پذیرفته است که توسط دو پیمانکار به پایان برسد.

انتهای پیام
captcha