روایتگری دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها؛ اولویت برنامه‌های دهه فجر در تویسرکان
کد خبر: 4030507
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۸

روایتگری دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها؛ اولویت برنامه‌های دهه فجر در تویسرکان

سرپرست فرمانداری تویسرکان با بیان اینکه سیره شناسی شهید می‌تواند دنیا را متحول کند، گفت: روایتگری دفاع مقدس در مدارس و دانشگاه‌ها اولویت برنامه‌های دهه فجر در تویسرکان است.

حسین افشاری فرماندار تویسرکانبه گزارش ایکنا از همدان، حسین افشاری سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان در شورای هماهنگی حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس شهرستان با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) اظهار کرد: این شورا دو بخش حفظ و نشر را پوشش می‌دهد که در بحث حفظ باید یادگاران دوران دفاع مقدس آنطور که واقعی بود و آنچه تحت عنوان دفاع مقدس تجلی یافته را نگهداری کنیم. 

وی ادامه داد: موزه دفاع مقدس همدان نیز با این پیش زمینه ساخته شد و شهید همدانی تیم فاخری را برگزید تا آثار طوری جمع آوری شود که طی سالیان متمادی از بین نرود. 

وی بیان کرد: اگر آثاری از دفاع مقدس در شهرستان است جمع آوری و در اختیار باغ موزه قرار داده شود، باغ موزه، شهرستانی و استانی نیست بلکه غرب کشور را پوشش می‌دهد و سالانه ده‌ها هزار نفر از آنجا بازدید می‌کنند. 

سرپرست فرمانداری تویسرکان هدف از جمع آوری‌ها آثار دفاع مقدس را انتقال هدف‌ها و ارزش‌ها به نسل آینده دانست و با اشاره به آثار شهید آوینی، بیان کرد: در بخش نشر نیز  هر کس آثار هنری برجسته تری داشته باشد، ماندگارتر می شود.  

وی با بیان اینکه سیره شناسی شهید می‌تواند دنیا را متحول کند که باید در این زمینه بیشتر کار شود بر اینکه هرکس در جای خود می تواند کمک دهد فرهنگ ناب شهدا را گسترش دهیم تاکید کرد و  افزود: نسل جدید و جوان‌های ما خیلی محتاج اینگونه فرهنگ‌ها هستند تا از جاهای دیگر الگو نپذیرند. 

افشاری ولایت‌پذیری و اهتمام شهدا به نماز را از جمله وجوهات مهم شهدا دانست و افزود: استفاده لقمه حلال و احترام به والدین نیز از دیگر وجهه‌های بارز شهدا است که باید جهت ترویج مورد توجه این شورا قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای همراهی شهرستان در دومین کنگره سراسری سرداران، امیران، فرماندهان و هشت هزار شهید دفاع مقدس که در اردیبهشت ۱۴۰۲ در استان انجام می‌شود، گفت: در کمیته برنامه ریزی اعتبارات عمرانی مورد نیاز را مد نظر قرار می‌دهیم. 

افشاری با تصریح اینکه: ورود روایتگران در مدارس و دانشگاه‌ها در اولویت برنامه‌های دهه فجر است اظهار کرد: روایت گری‌ها در مراکز پیش دبستانی، ابتدایی و راهنمایی با استفاده از روش‌های جدید انجام شود. 

وی با اشاره اهمیت جایگاه راهیان نور، اظهار کرد: هر کاری در این زمینه بتوانیم انجام می‌دهیم و استفاده از افراد دارای ایده برای تبدیل فرهنگ و بیانات شهدا و ایثارگران به آثار هنری را در برنامه خواهیم گذاشت. 

افشاری در پایان تأکید کرد: آثار جبهه و جنگ را باید به سمت رمان ببریم تا بتوانیم آن را ماندگارتر کنیم.

 

 

انتهای پیام
captcha