حزب‌الله: حماس تلاش‌های بزرگی برای وحدت ملی فلسطین انجام می‌دهد
کد خبر: 4030606
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

حزب‌الله: حماس تلاش‌های بزرگی برای وحدت ملی فلسطین انجام می‌دهد

مسئول حزب الله در منطقه صیدا لبنان در میزبانی از هیائی از حماس از تلاش‌های بزرگ این جنبش برای وحدت ملی فلسطین و حفظ امنیت و خدمات رسانی در اردوگاه‌های آوارگان در لبنان قدردانی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد، شیخ زید ضاهر، مسئول حزب الله لبنان در منطقه صیدا در 45 کیلومتری جنوب بیروت شب گذشته میزبانی هیئتی از جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) بود.

هیئت حماس به ریاست ایمن شناعه، مسئول روابط بین‌الملل حماس در لبنان و مسئول سیاسی در منطقه صیدا و همراهی ابواحمد فضل، ابوحسام زعیتر، ابوالعبد شناعه، حسن العریض و با حضور حاج عارف حمید مسئول شعبه صیدا و علی الزینو مسئول شعبه عین الحلوه در این نشست حضور داشتند.

در این نشست اوضاع فلسطینیان ساکن سرزمین‌های فلسطینی و همچنین آوارگان فلسطینی از جمله ساکنان اردوگاه های لبنان مورد بررسی قرار گرفته و شرکت‌کنندگان بر ضرورت همکاری برای حفظ امنیت و ثبات در اردوگاه‌ها تأکید کردند.

در نشست مذکور چگونگی کار برای کاستن از مشکلات اهالی اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی در لبنان در شرایط بحران اقتصادی و اجتماعی کمرشکن در این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار ضاهر در مقام مسئول حزب الله از تلاش‌های بزرگ حماس برای حفظ وحدت ملت فلسطین و امنیت و ثبات اردوگاه‌ها و همچنین فعالیت اجتماعی و انسانی نهادهای حماس در حمایت از اهالی اردوگاه‌ها در سایه کاهش خدمات‌رسانی آنروا قدردانی کرد.

در اواخر آذر ماه گذشته در حادثه تیراندازی به سمت شرکت‌کنندگان در تشییع پیکر یکی از اعضای حماس در اردوگاه آوارگان فلسطینی «البرج الشمالی» در جنوب لبنان سه عضو حماس به شهادت رسیدند.

حماس پس از آن این جنایت را خدمتی کامل به رژیم صهیونیستی دانست و گفت که دشمن اسرائیلی همواره درصدد هدف قراردادن اردوگاه های فلسطینی است.

حماس نیروهای موسوم به امنیت ملی فلسطین وابسته به تشکیلات خودگردان را که در لبنان مستقر هستند، مسئول حادثه شناخته بود با این حال به منظور اجتناب از بروز تنش به این قضیه دامن نزد.

انتهای پیام
captcha