آشنایی با فهم قرآن در مدرسه تزکیه و تعلیم
کد خبر: 4030644
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵

آشنایی با فهم قرآن در مدرسه تزکیه و تعلیم

سلسله کارگاه‌های آشنایی با فهم قرآن از سوی مدرسه دانشجویی تزکیه و تعلیم مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

آشنایی با فهم قرآنبه گزارش ایکنا، سلسله کارگاه‌های آشنایی با فهم قرآن از سوی مدرسه دانشجویی تزکیه و تعلیم مجمع مدارس دانشجویی قرآن و عترت دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

فهم قرآن یکی از گسترده‌ترین عملیات‌های مجمع مدارس است که از سال ٩۵ شروع شده و همچنان در حال توسعه است. فهم قرآن نه تنها برنامه‌ای برای آموزش مؤثر قرآن به کودکان و نوجوانان، بلکه رویکردی تربیتی برای رشد صحیح آنان است؛ این در حالی است که همه مدارس دانشجویی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این گروه سنی در ارتباط هستند.

فهم قرآن، شیوه‌ای برای آموزش قرآن به اقشاری است که آمادگی لازم را برای تدبر در قرآن ندارند. به همین دلیل می‌تواند عامل گسترش قرآن میان عموم جامعه و مقدمه‌ای برای ورود به تدبر در قرآن باشد.

بر همین اساس گسترش قرآن و تدبر در کشورهای خارجی نیز به واسطه «فهم قرآن» امکان‌پذیر خواهد بود. به علاوه آشنایی با «فهم قرآن» عامل بسیار مؤثری در رسیدن به درکی عمیق‌تر از تدبر در قرآن است. با توجه به ویژگی‌های یاد شده، «فهم قرآن» به فعالیت‌های همه کارگروه‌ها و مدارس دانشجویی مربوط است و لازم است همه اعضای مجمع شناخت صحیحی از آن داشته باشند.

به همین مناسبت کارگاه‌های دو جلسه‌ای «آشنایی با فهم قرآن» ترتیب داده شده تا به تدریج همه اعضای مجمع مدارس با مبانی، روش‌ها و شرایط جاری عملیات فهم قرآن آشنا شوند.

این کارگاه‌ها ویژه اعضای مجمع مدارس و صرفاً به صورت حضوری در دو دوره در روزهای سه‌شنبه از ساعت 15 تا 17 برگزار می‌شود.

دوره اول در روزهای ۵ و ۱۲ بهمن‌ماه برگزار می‌شود و از طریق لینک http://quranetratschool.ir/?p=22188 امکان ثبت‌نام در آن تا تاریخ دوشنبه، چهارم بهمن‌ماه فراهم است.

انتهای پیام
captcha