احتمال تعطیلی شبکه ماهواره‌ای قرآن دوحه به دلیل مشکل مالی
کد خبر: 4030776
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۳

احتمال تعطیلی شبکه ماهواره‌ای قرآن دوحه به دلیل مشکل مالی

شبکه ماهواره‌ای قرآن دوحه اعلام کرد در صورت عدم حمایت مالی از این شبکه تا پایان ماه جاری میلادی، برنامه‌های این شبکه متوقف خواهد شد.

احتمال تعطیلی شبکه ماهواره‌ای قرآن دوحه به دلیل مشکل مالیبه گزارش ایکنا به نقل از «الشرق»، شبکه ماهواره‌ای قرآن دوحه، نخستین شبکه ماهواره‌ای قرآن قطر است که روی ماهواره نایل ست و موج H 10 727 برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برد.

این شبکه همچنین تنها شبکه ماهواره‌ای است که در سراسر جهان عرب در حال پخش قرآن کریم است و گفته می‌شود، تعداد بینندگان آن در جهان عرب طبق آخرین سرشماری‌ها بیش از 3 میلیون نفر بوده است.

مسئولان این شبکه اعلام کردند این رسانه نیازمند حمایت مالی است و کسانی که می‌خواهند از راه وقف به این شبکه کمک کنند، تنها می‌توانند هزینه‌های اجاره کانال را بر عهده بگیرند.

یوسف الشیبانی، مدیر شبکه ماهواره‌ای قرآن دوحه در اواخر سال 2020 و قبل از راه‌اندازی این شبکه در سال 2021 به الشرق گفته بود که این شبکه غیرانتفاعی است و سالانه یک و نیم میلیون ریال قطری هزینه دارد و این هزینه را یکی از خیّران متقبّل شده است.

وی همچنین تأکید کرد که این شبکه به صورت 24 ساعته فعال است و تلاوت‌های اختصاصی در داخل استودیو این شبکه، با فناوری‌های مدرن و پیشرفته ضبط می‌شود و 90 درصد قاریان جدید هستند.

الشیبانی گفت: نام شبکه «دوحة القرآن» را یکی از کارمندان شبکه انتخاب و لوگوی آن را طراحی کرده بود و همه با آن موافقت و از آن استقبال کردند.

انتهای پیام
captcha