مجازات سبک برای جوان تروریست فرانسوی
کد خبر: 4030806
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱

مجازات سبک برای جوان تروریست فرانسوی

مجله فرانسوی لوبس از تعیین مجازت دو سال حبس برای جوان 25 سال فرانسوی خبر داده که قصد انفجار مسجد لومان در این کشور را داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، مجله فرانسوی لوبس با انتشار گزارشی از محکومیت جوان 25 ساله‌ای فرانسوی خبر داده است که قصد بمب‌گذاری در مسجد لومان در فرانسه را داشت.

این جوان فرانسوی به صراحت نفرت خود از مسلمانان را اعلام کرده و به گفته پلیس مجذوب اسلحه، مواد مخدر، نازیسم و ​​پورنوگرافی بوده است. با این حال وی در 13 ژانویه پس از محاکمه تنها به دو سال زندان محکوم شد.

در گزارشی که السا ویگورو، خبرنگار مجله لوبس تهیه کرده، آمده است: این مرد جوان که «هوگو. د» نام دارد، ابتدا یک فیلم ضبط شده از خود را در سایت گفت‌وگوی (Azar) منتشر ساخت، وی در این فیلم تفنگی شکاری در دست داشته و در دست دیگر او چند خشاب قرار داشت. علاوه بر این صلیب شکسته‌ای نیز در کنار چشم راست او خالکوبی شده بود، وی در این ویدئو  سخنان نژادپرستانه و تهدیدآمیزی را بیان کرد. اما با وجود این اظهارات خطرناک، مقامات قضایی تنها زمانی علیه وی اقدام کردند که دانشجوی جوانی شکایت کرد هوگو او را عرب کثیف خطاب کرده و وی را تهدید کرده است.

افسران پلیس در اتاق هوگو د، یک زرادخانه واقعی از جمله یک تفنگ نیمه‌خودکار و خودکار و همچنین صدها فشنگ یافتند، علاوه بر این وی صراحتاً اعلام کرده است: فرانسه در آستانه یک جنگ داخلی قرار دارد و  نفرت خود از مسلمانان را نیز پنهان نکرده است. در تلفن همراه، کامپیوتر و هارددیسک هوگو. د، بیش از 600 هزار فایل حاوی تصاویر سلاح‌ها و همچنین تصاویر و ویدئوهای بیگانه هراسی به ویژه هراس از مسلمانان کشف شده است.

با وجود اینکه این جوان به صراحت عنوان کرده که قصد حمله به مسجد لومان و انفجار آن را داشته و برای انجام این کار مواد منفجره و اسلحه نیز تهیه کرده است، وی تنها به اتهام تهدید و نقض قوانین مرتبط با سلاح محاکمه شده است.

این در حالی است که در پرونده‌هایی با شواهد و مدارک کمتر در مورد مسلمانان در فرانسه، همیشه اتهام‌های مرتبط با تهدید تروریستی علیه متهمان مطرح می‌شود و مجازات بسیار سنگینی نیز علیه این افراد اعمال می‌شود؛ امری که بسیاری آن را حاکی از تبعیض و اسلام‌هراسی نهادینه در دستگاه قضایی فرانسه خوانده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha