ایجاد بیش از ۵ هزار شغل در کهگیلویه‌وبویراحمد
کد خبر: 4036300
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۳

ایجاد بیش از ۵ هزار شغل در کهگیلویه‌وبویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: امسال حدود ۵ هزار و ۷۰۰ شغل برای مددجویان کمیته امداد در این استان ایجاد شد.

ایجاد اشتغال از سوی کمیته امداد

به گزارش ایکنا از کهگیلویه‌وبویراحمد، قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه‌وبویراحمد امروز، 25 بهمن‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳ هزار و ۸۲۰ فقره تسهیلات اشتغالزایی در حوزه‌های مختلف در کهگیلویه و بویراحمد به مددجویان و افراد جویایی کار پرداخت شد.

وی سرجمع تسهیلات پرداخت شده به متقاضیان اشتغال را ۱۳۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با پردخت این میزان تسهیلات حدود ۵ هزار و ۷۰۰ شغل در کهگیلویه‌وبویراحمد برای مددجویان و افراد جویای کار ایجاد شد و این افراد از شغل پایدار و درآمد مناسب برخوردار شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به مراحل اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان این نهاد، اضافه کرد: در این زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای متناسب با شغل به مددجویان ارائه و نظارت بر طرح‌های اجرا شده نیز به‌طور مستمر برای بهبود وضعیت اشتغال مددجویان انجام می‌شود.

مبشری با اشاره به فعالیت‌های کمیته امداد در حوزه خودکفایی و اشتغال، تصریح کرد: شناسایی مددجویان مستعد اشتغال، شناسایی ظرفیت‌های منطقه، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان متقاضی به‌منظور ارتقای سطح آگاهی علمی و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای آن‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه اشتغال این نهاد است.

وی با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان این نهاد دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند، ابراز کرد: کاریابی برای مددجویان و ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب مددجویان آموزش‌دیده در بازار کار، رسیدگی و نظارت بر حسن فعالیت‌های اشتغال و کمک در بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان از دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه اشتغال است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اشتغال مددجویان کمیته امداد از طریق مراکز کاریابی، یادآور شد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۴۵۵ نفر از مددجویان کمیته امداد استان از طریق مراکز کاریابی جذب بازار کار شده‌اند.

انتهای پیام
captcha