مذاکره مستقیم با آمریکا گره‌ای از توافقات باز نمی‌کند
کد خبر: 4038707
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸

مذاکره مستقیم با آمریکا گره‌ای از توافقات باز نمی‌کند

امام‌جمعه کرج با تأکید بر اینکه مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هیچ گره‌ای از توافقات باز نمی‌کند، گفت: آمریکا به جای بازی رسانه‌ای باید تصمیم بگیرد و اگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاده‌خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست.

مذاکره مستقیم با آمریکا گرهی از توافقات باز نمی‌کند

به گزارش ایکنا از البرز، آیت‌الله سیدمحمدمهدی حسینی‌همدانی، امام‌جمعه کرج در خطبه‌های نماز جمعه امروز، ششم اسفندماه کرج ضمن تبریک بعثت پیامبر اسلام(ص) گفت: یکی از محوری‌ترین پیام‌های بعثت رسول خدا(ص) پیام وحدت بین مسلمین بود.

وی با بیان اینکه مستکبران عالم از امت واحده و وحدت بین مسلمانان وحشت دارند، افزود: امت واحده ظرفیت بزرگی است که همه موانع را از سر راه بر می‌دارد. باید مراقب ایجاد تفرقه در بین امت اسلامی بود تلاش برای وحدت مورد تاکید اولیای دین است، تلاش برای ایجاد اختلاف در بین امت‌ها و مسلمانان مذموم و جزو گناهان بزرگ شمرده می‌شود.

حسینی‌همدانی تصریح کرد: دست‌های پنهان از گذشته تا کنون برای تفرقه‌افکنی بین جامعه اسلامی و امت مسلمانان تلاش کرده‌اند به همین دلیل همه مسلمانان باید با بصیرت و دشمن‌شناسی برای مهمترین عامل سعادت خود اقدام وحدت هوشیار باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: یکی دیگر از اهداف مهم بعثت و مأموریت انبیای الهی پیاده‌سازی قسط و عدل در جامعه بوده است.

امام‌جمعه کرج خاطرنشان کرد: تعلیم تربیت و آموزش جوامع از اهداف مهم رسالت است و در مورد علم‌آموزی در منابع دینی ما فروان تاکید شده و جامعه مسلمانان باید از حسن خلق و رفتار نیکو برخوردار باشند.

حسینی‌همدانی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه به مسائل سیاسی کشور هم اشاره و با تأکید بر عدم اعتماد به آمریکا با توجه به خلف وعده‌های گوناگون، گفت: اتفاقات گذشته بر سر ملت ایران و دیگر ملل از سوی آمریکا ماهیت پلید آنها را هویدا کرده است، کشوری مانند عراق در حال حاضر حتی اجازه ساخت یک سلاح برای دفاع از خود را ندارد.

وی اوکراین را نمونه دیگر این مسئله عنوان کرد و گفت: اوکراین زمانی بهترین و مجهزین سلاح‌های پیشرفته را در اختیار داشت و به عنوان سومین قدرت برتر هسته‌ای دنیا مطرح بود، اما معاهده بوداپست بعد از فروپاشی شوروی اوکراین را به تحویل دادن سلاح‌ها مجبور کرد. سپس آمریکا و انگلیس و چند کشور دیگر بعد از تحویل سلاح‌های هسته‌ای اوکراین متعهد به حمایت از تمامیت ارضی این کشور در مقابل هر متجاوزی شدند، این تعهدات در بالاترین سطح امضا شد و رؤسای کشورها این تعهدات را امضا کردند. اوکراین به تمام تعهدات خود عمل کرد اما امروز آمریکا و انگلیس بعد از درگیری و جنگ اعلام کردند که ما فقط روسیه را تحریم می‌کنیم چون اوکراین برای این دو کشور ارزشی ندارد که به دفاع از این کشور وارد جنگ شوند.

حسینی‌همدانی تأکید کرد: رفتار آمریکا و انگلیس با اوکراین تجربه‌ای برای دستگاه دیپلماسی ایران است، امیدواریم از این تجربه‌ها به نحو احسن استفاده شود و در راستای حقوق مردم گام برداشته شود. امروز غرب با جنگ روانی و القای برخی از امور از طریق رسانه‌های خبری داخلی و واداده تلاش می‌کند که بر افکار عمومی ما تأثیر بگذارد، پذیرش توقعات کم ارزش در دستور کار رسانه‌های غربی برای تیم مذاکره‌کننده ایرانی قرار دارد.

وی گفت: مذاکره مستقیم ایران و آمریکا هیچ گره‌ای از توافقات باز نمی‌کند، همه گره‌ها با این مذاکرات باز شده و آمریکا به جای بازی رسانه‌ای باید تصمیم بگیرد واگر تصمیم نگیرد پاسخ همیشگی ما به این زیاده‌خواهی‌ها شعار مرگ بر آمریکاست.

امام‌جمعه کرج در ادامه با بیان اینکه دستورات رئیس‌جمهور در مورد اجرای قوانین بر زمین مانده و اجرا نشده قابل قدردانی است، گفت: در مورد نظارت بر بازار و قیمت اجناس و افزایش توان خرید مردم منتظر دستورات برنده رئیس‌جمهور هستیم تا مردم در این ایام دچار زحمت نشوند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در پایان به موضوع عزل و نصب‌ها در استان هم اشاره و اعلام کرد: عزیران در عزل و نصب‌ها دقت لازم را داشته باشند و خواسته مردم در این زمینه در نظر گرفته شود و نگذارید استان بیش از این ضرر کند.

انتهای پیام
captcha