بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در کرمان ایجاد می‌شود
کد خبر: 4042586
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در کرمان ایجاد می‌شود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد بیان کرد: در سال آینده باید حدود ۲۴ هزار فرصت شغلی در استان کرمان ایجاد شود که برای این امر بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

مرتضی فیروزآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد

به گزارش ایکنا از کرمان، همایش فصلی مدیران کمیته امداد استان و تجلیل از ایده‌های برتر رویداد شتاب‌دهی از خونه تا کارخونه و همچنین جشن توانمندی ۴۰۰ نفر از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان که در سال ۱۴۰۰ به توانمندی رسیدند، امروز ۲۲ اسفندماه در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر کرمان برگزار شد.

مرتضی فیروزآبادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این مراسم با بیان اینکه در کشور مشکل فکر و ایده نداریم و هر کجا جوان ایرانی اراده کرده توانسته کار را به خوبی انجام دهد، گفت: از جمله چالش‌هایی که جوانان ایرانی با آن روبه‌رو هستند یکی مسئله امید است که سال‌ها مورد تهاجم قرار گرفته است و دیگری نیز مسئله تلاش و استقامت است.

فیروزآبادی تمرکز بر موضوع، ادامه دادن و پیگیری طولانی را رمز موفقیت در کار دانست و افزود: تعهد کمیته امداد در ایجاد اشتغال در سال جاری ایجاد ۳۰۰ هزار فرصت شغلی بود که خوشبختانه با همکاری استانداران، فرمانداران و رؤسای بانک‌ها ۱۰۰ درصد این مشاغل محقق شده است.

وی از ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: بهترین نوع حمایت توانمندسازی است. رویکرد اصلی ما در کمیته امداد این است که زمينه توانمندی فرزندان خانواده‌های تحت حمایت فراهم شود تا از فقر بین نسلی بین مددجویان جلوگیری کنیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گفت: از رویکردهایی که در کمیته امداد در سنوات گذشته شروع شده حرکت به سمت مشاغل دانش بنیان و سوق دادن جوانان به سمت فضای علم و فناوری و مشاغلی است که پایه آن‌ها نوآوری، خلاقیت و همچنین دانش و فناوری بود و در این راستا جریان برگزاری رویدادها در مجموعه خانواده کمیته امداد آغاز شده که امروز این رویداد در استان کرمان برگزار شده است.

فیروزآبادی با اشاره به اینکه امسال در استان کرمان جذب منابع و تحقق فرصت‌های شغلی بالای ۱۰۰ درصد محقق شده افزود: در سال آینده باید حدود ۲۴ هزار فرصت شغلی در این استان ایجاد شود که برای این امر بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد استان کرمان نیز در این همایش بیان کرد: این مراسم به منظور تجلیل از کسانی که در بحث اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت با این نهاد همکاری کردند برگزار شد. در این همایش همچنین تجلیل از ۵۰۰ نفر از فرزندان خانواده تحت حمایت کمیته امداد که در رویداد شتاب دهی شرکت کرده و ایده داده بودند، انجام شد.

وی با بیان اینکه از بین ایده‌های ارائه شده ۲۵۰ ایده پذیرفته شده بود که شش تیم به عنوان برتر انتخاب شدند و امروز با حضور مسئولان از آن‌ها تجلیل شد، گفت: بخش بعدی تجلیل از کسانی بود که در تحقق برنامه‌های اشتغال کمیته امداد در استان کرمان موثر بودند.

 

انتهای پیام
captcha