دیار کریم‌خان؛ آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی + عکس
کد خبر: 4044374
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹

دیار کریم‌خان؛ آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی + عکس

ملایر دومین شهر استان همدان دارای 350 اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری که 210 اثر آن ثبت ملی شده است، شهری که دارای دو نشان جهانی خوشه‌های زیرین و طلایی است در ایام نوروز آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

گردشگری ملایرسالی که گذشت، بیماری منحوس کرونا جان انسان‌ها را نشانه رفت و تعداد زیادی از هموطنان عزیز را از ما گرفت،  تلاش همه جانبه کادر درمانی و همراهی و همکاری مردم، روند پیشرفت بیماری را بارها کند کرد و  با پشت سر گذاشتن پیک ششم شرایط بهتر شد و مسئولان حوزه بهداشت کشور نوروز امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای سفر مناسب اعلام کردند.

در واپسین روزهای سال 1400 و بعد از دو سال تعطیلی به خاطر سایه ویروس منحوس کرونا، ایام نوروز دیار کریم خان‌زند آماده پذیرایی از قدوم مسافران بهار می‌شود تا عطر بهاری شکوفه‌های گیلاس و شیرینی شیره و کشمش تاکستان‌های انگورش برای همیشه خاطره رویایی را برای میهمانان نورزوی به یادگار بگذارد.

ملایر دومین شهر استان همدان دارای 350 اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری که 210 اثر آن ثبت ملی شده است، شهری که دو نشان جهانی خوشه‌های زیرین و طلایی، نقوش و حکاکی‌های دستان هنرمندانش بر تن بی‌جان چوب که زیبایی خیره کننده‌‌ای می‌آفریند دارد.

ملایر با چشم‌اندازهای بکر، شهر سوغات‌های شیرین، شهر شیره و باسلوق، شهر ارگ نوشیجان نماد استوار، با طبیعت سرسبز و بهاری، وجود درختان فراوان و سایه‌گستر بوستان سیفیه، امکانات رفاهی و خدماتی متعددی نظیر آلاچیق و پارک بازی کودکان محل مناسبی برای استراحت مهمانان و گردشگران است تا روزهای زیبای نوروز را با سفر به دیار کریم‌خان سپری کنند.

ارگ باستانی نوشیجان، پارک سیفیه، موزه لطفعلیان، بازار ملایر، یخدان‌ میرفتاح، شهر زیر زمینی سامن و سد کلانف دریاچه کوثر، باغ‌های دره جوزان و ده‌ها جاذبه تاریخی و تفریحی دیگر از جمله آثار دیدنی شهرستان ملایر برای بازدید مسافران نوروزی است.

ملایر در آستانه نوروز خود را برای پذیرایی از قدوم پاک مسافران بهار آماده می‌کند تا بتواند بهترین خاطره‌ها را در ذهن مسافران نوروزی این دیار به یادگار بگذارد.

ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر در گفت‌وگو با ایکنا از همدان به برگزاری جلسات خدمات سفر شهرستان ملایر اشاره کرد و گفت: در این زمینه 10 کمیته تشکیل شد که هر کدام از کمیته‌ها مسئولیت مربوط به خود را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه اداره میراث فرهنگی ملایر نیز به‌عنوان متولی در این زمینه در قالب دو برنامه روتین و نوروزگاه برنامه‌های ایام نوروز را برای مسافران دارد، افزود: برنامه‌های روتین طبق سنوات گذشته شامل استقبال از اولین مسافران ورودی به شهر ملایر و بدرقه زائران امام رضا(ع) در راه‌آهن ملایر، راهنمای سفر، برنامه‌های فرهنگی، نظارت بر اماکن تفریحی و گردشگری و... است.

اجرای 20 برنامه محوری در قالب برنامه نوروزگاه در ملایر

جلیلی اضافه کرد: بیش از 20 برنامه نیز در سطح شهرستان در قالب برنامه نوروزگاه برگزار می‌شود که شامل، بازی‌های بومی محلی، معرفی اماکن تفریحی و گردشگری، معرفی برندهای ملایر از جمله آثاری که به ثبت ملی رسیده و شامل فرش ازندیان، مروار بافی ملایر، کلوچه ملایر و... است

وی با بیان اینکه مراکز اقامتی نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آماده پذیرایی از مسافران نوروزی هستند، گفت: هتل کریم‌خان زند، هتل الماس، میهمان‌پذیر کارون، خانه مسافر مرویل و فدک و سه خانه بوم‌گردی روستای علی‌آباد، ازنوله و انوج و... با 400 تخت و یکصد اتاق و همچنین هشت دفتر خدمات ارتباطی به عنوان رابط آماده خدمات (‌رسانی به مسافران نوروزی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر اضافه کرد: از روز شنبه 28 اسفندماه چادر امداد و نجات و اطلاع‌رسانی هلال‌احمر واقع در میدان کوثر شهرستان ملایر افتتاح شده است، که امسال با برنامه‎ریزی‌های صورت گرفته سه چادر اطلاع‌رسانی در ورودی‌های شهر از جمله میدان کوثر، میدان نیروی انتظامی و میدان استقلال نصب شده که در این چادرها علاوه بر اطلاع‌رسانی و راهنمایی مسافران نوروزی، بحث تست‌های سلامت (قند و فشار خون) هم به انجام می‌شود.

طرح استقبال از بهار

مجید فرجی، شهردار ملایر نیز در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: در آستانه سال جدید، شهرداری ملاير نیز طرح «استقبال از بهار 1401» را به‌منظور ایجاد یک بستر تعاملی با هدف ارتقای کیفیت و کمیت خدمت‌رسانی به شهروندان اجرا می‌کند که این طرح از اول اسفندماه 1400 شروع و تا روز چهاردهم فروردين‌ماه 1401 که مصادف با اول ماه مبارک رمضان است ادامه دارد.

شهردار ملایر نصب بیش از 40 المان مناسبتی و نوروزی و هفت‌سین، نصب ریسه‌های رنگی، کاشت انواع گل‌های بهاری در بلوارها و بوستان‌های شهر، رنگ‌آمیزی مبلمان شهری و پارکی و پایه چراغ‌های سطح شهر، اجرای تئاتر و نمایش خیابانی و برگزاری جشن‌ها و جشنواره‌های متعدد در ایام تعطیلات نوروز و مناسبت‌ها، برگزاری مسابقات بومی محلی در بین مسافران و همشهریان را از جمله برنامه شهرداری ملایر در طرح استقبال از بهار برشمرد.

10 فضای آموزشی ملایر  برای اسکان مسافران فرهنگی

محمدرضا بشری، مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان ملایر  نیز در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در پی مجوز پذیرش مسافرین مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی کرونا، 60 کلاس در 10 فضای آموزشی به علاوه مرکز آموزشی رفاهی فرهنگیان شهرستان آماده پذیرایی از مسافرین شده است.

وی گفت: علاوه بر این مراکز آموزشی یک مرکز دیگر نیز به نام زنده‌یاد اکبری با 15 اتاق و 45 تخت در کنار خانه معلم احداث شده و برای ایام نوروز آماده اسکان از مسافران نوروزی و فرهنگی است، گفت: در کنار آن خانه معلم نیز با 38 تخت برای مسافران نوروزی مهیا است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر تصریح کرد: اولویت پذیرش در مراکز اسکان آموزش و پرورش با فرهنگیان و در صورت داشتن ظرفیت این مراکز در اختیار سایر مسافران نوروزی قرار می‌گیرند و مسافران فرهنگی می‌توانند از طریق سایت اسکان آموزش و پرورش و یا مراجعه حضوری به ستاد اسکان آموزش و پرورش ملایر از 26 اسفندماه سال جاری تا دهم فروردین ماه سال 1401 می‌توانند از این مراکز استفاده کنند. سایر دستگاه‌های خدماتی و رفاهی شهرستان نیز با نظارت ویژه مسئولان در ایام نوروز برای خدمات رسانی به مسافران آمادگی کامل را دارند.

در مجموع تصاویری که تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود مناطق توریستی و گردشگری ملایر معرفی می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha