بازدید ۱۶۳ هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی ملایر
کد خبر: 4046971
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷

بازدید ۱۶۳ هزار گردشگر از جاذبه‌های دیدنی ملایر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با بیان اینکه نوروز امسال حدود ۱۶۳ هزار نفر گردشگر و مسافر از اماکن گردشگری، جاذبه‌های طبیعی و توریستی و دست‌ساز ملایر بازدید داشتند، گفت: سهم ملایر از گردشگری استان همدان در این تعطیلات، ۲۱ درصد بود.

ابراهیم جلیلی رئیس میراث فرهنگی ملایربه گزارش ایکنا از همدان، ابراهیم جلیلی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر روز گذشته، ۱۵ فروردین‌ماه در نشست خبری، اظهار کرد: طی دو سال گذشته تأسیسات گردشگری و صنایع‌دستی بسیار متضرر شدند اما امسال اتفاقات خوبی رخ داد و شاهد رونق گردشگری بودیم.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر در ملایر از پنجم بهمن‌ماه سال گذشته به‌طور رسمی با ۱۰ کمیته متخصصی کار خود را آغاز کرد، افزود: این ستاد در مجموع ۶۲ مصوبه کلیدی داشت و دبیرخانه ستاد به‌طور رسمی در موزه لطفعلیان ملایر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته افتتاح شد و تا ۱۳ فروردین‌ماه به مسافران و گردشگران، خدمات‌رسانی کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: در نوروز امسال حدود ۱۶۳ هزار مسافر و گردشگر از اماکن تاریخی تفریحی، دست‌ساز و جاذبه‌های گردشگری ملایر همچون موزه لطفعلیان، بازار سنتی، ارگ نوشیجان، بام ملایر، پارک سیفیه، دریاچه کوثر، مجموعه مینی ورلد، روستاهای هدف گردشگری و سد کلان ملایر بازدید داشتند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال ۱۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مراکز اقامتی ملایر شامل هتل، مهمان‌پذیر، هتل آپارتمان، اقامت‌های بوم گردی و خانه مسافرها اسکان داشتند، افزود: در سطح شهرستان ملایر سه اقامتگاه ‌بوم ‌گردی وجود دارد.

جلیلی با اشاره به اسکان هزار و ۸۸۵ نفر در مراکز اقامتی آموزش و پرورش، بیان کرد: در طول ایام نوروز ۴۵ بازدید نظارتی از اماکن اقامتی و مراکز خدمات سفر داشتیم، همچنین ۲۰۰ مورد بازرسی مشترک با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از مراکز خدماتی بین‌راهی انجام شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در تعطیلات نوروز برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب برنامه‌های روتین نوروزی و برنامه‌های نوروزگاه با هدف معرفی آثار و جاذبه‌های گردشگری شهرستان و حوزه میراث ناملموس و صنایع‌ دستی با هدف برندسازی در این زمینه، شناسایی ظرفیت‌های گردشگری، احیای آداب و رسوم ایرانی ـ اسلامی و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و بخش‌های تابعه اجرا شد.

این مقام مسئول بیان کرد: استقبال از مسافران و گردشگران در روز اول فروردین‌ماه در ورودی‌های شهر، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در اماکن تاریخ، برگزاری عصر شعر در موزه لطفعلیان و برپایی نمایشگاه صنایع دستی در عمارت مصدقی از جمله این برنامه‌ها بود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر با اشاره به اینکه ۱۳ برند ما در میراث ناملموس ثبت شده است، افزود: سال گذشته پنج برند مختص شهرستان ملایر شامل فرش ازندریان، شیره ترخینه، آش ترش، آش بادمجان و حلوا مغزی نیز به ثبت ملی رسید و به‌عنوان برند ملی ملایر ثبت شد.

جلیلی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در قالب برنامه‌های نوروزگاه و برپایی جشنواره‌ها و آیین‌های سنتی بتوانیم با ایجاد علاقه‌مندی در مردم به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری شهرستان، ایجاد اشتغال پایدار نیز داشته باشیم، گفت: معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها در قالب این جشنواره‌ها، جذب گردشگر اقتصادی مناطق مختلف از جمله اهداف ما بود.

انتهای پیام
captcha