تلاوت کوچکترین شرکت‌کننده در مسابقات قرآن دبی + فیلم
کد خبر: 4048628
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱

تلاوت کوچکترین شرکت‌کننده در مسابقات قرآن دبی + فیلم

صوت دلنشین تلاوت کوچکترین شرکت‌کننده در مسابقات بین‌المللی جایزه قرآن کریم دبی حضار و داوران در سالن سمپوزیوم فرهنگ و علم منطقه الممزر دبی را مجذوب خود کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، بیست و پنجمین دوره  مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دبی، هر شب ساعت ۲۱ با حضور گسترده مخاطبان در سالن سمپوزیوم فرهنگ و علم منطقه الممزر دبی در حال برگزاری است.

ابراهیم محمد بوملحه، مشاور امور فرهنگی و انسانی حاکم دبی، رئیس کمیته ساماندهی امور این مسابقات و اعضای این کمیته و شماری از اعضای کنسولگری‌ها و مسئولین و جمع قابل توجهی از علاقه‌مندان در این مراسم حضور دارند.

حاج شیخ جاه نوجوان 14 ساله سنگالی، جوان‌ترین شرکت‌کننده در بین شش شرکت‌کننده‌ای است که در دهمین روز از جایزه قرآن کریم دبی حضور داشت. او در مدت دو سال و شش ماه حافظ کل قرآن شده است.

صوت قرائت شیخ جاه در مقایسه با دیگر شرکت‌کنندگان یکی از صداهای بسیار دلنشین به شمار می‌رفت به طوری که توجه تماشاگران و هیئت داوران را به خود جلب کرد و همه با تمام وجود از تماشای صحنه تلاوت او در سالن لذت بردند.

این شرکت‌کننده سنگالی گفت که پدرش حافظ قرآن کریم است و دو برادر نیز دارد که حافظ کل قرآن هستند، علاوه بر این پدربزرگش یکی از حافظان قرآن کریم است. این نوجوان سنگالی، پس از رقابت با تعداد زیادی از هموطنان خود در کشورش واجد شرایط شرکت در جایزه بین‌المللی قرآن دبی شد که به تعبیر او شرکت در این مسابقات آرزوی هر حافظ کتاب خداست.

شیخ جاه پس از حفظ قرآن کریم آرزوی بعدی خود را این می‌داند که روزی یک واعظ و دانش‌پژوه در علوم قرآن کریم و احکام اسلامی شود. او در حال حاضر در مقطع متوسطه یکی از مدارس عادی سنگال تحصیل می‌کند.

در ادامه ویدئوی تلاوت شیخ جاه را در این دوره مسابقات مشاهده می‌کنید.

بشاره صلاح فضل، شرکت‌کننده سودانی نیز به نوبه خود گفت که حفظ قرآن کریم را از سن 24 سالگی آغاز کرد و سپس طی دو سال آن را به طور کامل حفظ کرد و در میان رقابت شدید حافظان در ایالت‌های مختلف سودان که تعداد آنها از 500 نفر فراتر رفته بود، به عنوان نماینده کشورش در این مسابقات انتخاب شد.

صلاح فضل همچنین در حال تحصیل در دانشکده قرائت دانشگاه قرآن کریم سودان است و با اشاره به اینکه در مسابقات داخلی و بین‌المللی زیادی از جمله مسابقات قرآن کریم جایزه بین‌المللی پورت سعید و جایزه بین‌المللی الجزایر شرکت کرده است؛ اما مسابقات جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی را از حیث سطح رقابت‌ها مطلوب توصیف می‌کند.

صوت تلاوت نوجوان سنگالی حاضران در مسابقات جایزه دبی را مجذوب خود کرد/آماده

انتهای پیام
captcha