سومین مرحله تثبیتی جشنواره «جوان حکیم» در همدان برگزار می‌‌شود
کد خبر: 4052066
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۳

سومین مرحله تثبیتی جشنواره «جوان حکیم» در همدان برگزار می‌‌شود

مسئول شورای فرهنگی بنیاد قرآن همدان از برگزاری سومین مرحله تثبیتی جشنواره «جوان حکیم» در این استان خبر داد و گفت: این دوره از مسابقه از حکمت‌های ٢۴٠ تا ۳۶۰ نهج‌البلاغه ترجمه استاد دشتی برگزار می‌شود.

جشنواره جوان حکیممحمدامین آهنچی، مسئول شورای فرهنگی بنیاد قرآن استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: جشنواره جوان حکیم به‌صورت اینترنتی از مجموع ۲۸۰ حکمت نهج‌البلاغه با هدف انس بیشتر جوانان با بیانات حکیمانه امیرالمؤمنين علی(ع) آغاز شد.

وی افزود: در هر فصل سال یک مرحله مقدماتی از ۴۰ حکمت نهج‌البلاغه با ترجمه استاد دشتی برگزار می‌شود، بعد از اجرای سه مرحله مقدماتی، یک مرحله «تثبیتی» از ۱۲۰ حکمت قبلی نیز به‌منظور مرور آموخته‌ها با اهدای جوایز نفیس‌تر برگزار می‌شود.

آهنچی با اشاره به اینکه پس از پایان کلیه مراحل مقدماتی و تثبیتی، مرحله پایانی از کل حکمت‌ها به‌صورت تستی و تشریحی با جوایز نفیسی برگزار خواهد شد، گفت: در اختتامیه جشنواره از همه شرکت‌کنندگان فعال با اعطای لوح و نشان ویژه جوان حکیم تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه منبع این دوره از مسابقه حکمت‌های ٢۴٠ تا ۳۶۰ نهج‌البلاغه با ترجمه استاد دشتی است، بیان کرد: علاقه‌مندان از طریق لینک www.javan.eazm.ir تا 15 اردیبهشت‌ماه مهلت دارند در مسابقه شرکت کنند. همچنین برای سهولت در پاسخگویی به سؤالات و مدیریت زمان مسابقه می‌توانند پیش از شرکت در آزمون سؤالات را از کانال «جوان حکیم» در پیام‌رسان ایتا به آدرس @javanehakim دریافت کنند.

آهنچی همچنین به نحوه شرکت در مسابقه اشاره کرد و توضیح داد: شرکت‌کنندگانی که برای اولین بار در مسابقه حضور می‌یابند ابتدا باید در سایت javan.eazm.ir ثبت‌نام کنند. در قسمت ثبت‌نام یک نام کاربری هشت رقمی متشکل از حروف انگلیسی، کاراکتر و اعداد را به دلخواه به‌طور مثال 23_amiri وارد کنند و سپس یک رمز عبور شش رقمی به‌صورت دلخواه انتخاب کنند.

وی افزود: در قسمت آدرس ایمیل افرادی که دارای پست الکترونیکی هستند آدرس ایمیل خود را وارد کرده و چنانچه ندارند می‌توانند shafaghamedan@gmail.com را وارد کنند. لازم به ذکر است در گزینه شماره همراه، یک شماره تماس فعال را وارد کنند تا در صورت نیاز و یا برنده شدن در مسابقات با شما تماس گرفته شود.

مسئول شورای فرهنگی بنیاد قرآن استان همدان اظهار کرد: پر کردن تمامی فیلد گزینه‌های فرم ثبت‌نام در سایت الزامی است. مدت‌زمان شرکت در آزمون ۲۰ دقیقه است، پس از اتمام پاسخگویی گزینه خروج از آزمون را انتخاب کنند.

وی تأکید کرد: خواهشمندیم هر یک از عزیزان برای ایجاد عدالت در قرعه‌کشی فقط یک بار و با یک نام کاربری در آزمون شرکت کرده و از پاسخگویی به جای افراد دیگر خودداری کند. شرط سنی جهت شرکت در قرعه‌کشی و دریافت جوایز حداقل ۱۵ و حداکثر ۵۰ سال است.

انتهای پیام
captcha