نمایش نسخه‌های خطی قرآن در ریاض + فیلم
کد خبر: 4052083
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۸

نمایش نسخه‌های خطی قرآن در ریاض + فیلم

مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی کمیاب و نفیس قرآن کریم از سوی کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز در ریاض عربستان به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری عربستان، کتابخانه عمومی ملک عبدالعزیز در ریاض  نمایشگاهی از نسخه‌های کمیاب قرآن کریم را به مناسبت روز میراث جهانی راه‌اندازی کرد. این نمایشگاه توسط این کتابخانه به منظور کمک به معرفی میراث عربی و اسلامی برگزار شده است.

این کتابخانه مجموعه‌هایی از قرآن کریم را در اختیار دارد که بیشتر آنها بین قرن دهم تا سیزدهم هجری قمری تألیف شده‌اند و مشتمل بر 267 قرآن و 20 نسخه ارزشمند موزه‌ای است.

در این کتابخانه مجموعه‌های ارزشمندی از قرآن‌های هندی با تزئینات مختلف گل و همچنین نمونه‌هایی از آثار زیبای چینی، کشمیری و عصر ممالیک به نمایش گذاشته شده است.

قلم‌های مختلفی مانند کوفی، نسخ، ثلث، تیمبوکتو و سودانی متأخر و همچنین خط‌های مخصوص شام، عراق، مصر، یمن و مناطق نجد و حجازی مشاهده شد.

در طول این نمایشگاه، بازدیدکنندگان از نسخه خطی نوشته شده با آب طلا دیدن خواهند کرد که دارای 30 برگ است که جزء کامل قرآن کریم را تشکیل می‌دهد.

این کتابخانه و مؤسسات وابسته به آن در سراسر عربستان بیش از 30 سال را صرف جمع‌آوری بهترین نسخه‌های خطی از سراسر جهان برای عرضه عمومی آنها کرده‌اند.

این کتابخانه شامل مجموعه‌های دیگری از میراث عربی و اسلامی از جمله سکه‌های کمیاب و آثار خوشنویسی است.

انتهای پیام
captcha