جشنواره غذای سالم در اسدآباد برگزار می‌شود
کد خبر: 4055679
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

جشنواره غذای سالم در اسدآباد برگزار می‌شود

مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اسدآباد از برگزاری جشنواره غذای سالم در این دانشگاه خبر داد.

جشنواره غذای سالم اسدآبادزلیخا غلامی، مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اسدآباد در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، از برگزاری جشنواره غذای سالم در دانشگاه پیام نور اسدآباد خبر داد.

وی با بیان اینکه این جشنواره ۲۵ اردیبهشت‌ماه در این دانشگاه برگزار می‌شود، افزود: هدف از برگزاری جشنواره، ارتقای بهداشت تغذیه و ترویج سبک زندگی سالم کودکان و بزرگسالان برای ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی است.

غلامی بیان کرد: مسابقه آشپزی در دو بخش دانشجویی و آزاد برگزار می‌شود و در حوزه رقابتی غذاهای بومی و محلی، دانشجویی و تغذیه کودکان در بین شرکت‌کنندگان رقابت صورت می‌گیرد. علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال مشخصات خود شامل نام و نام خانوادگی، شماره تماس و اعلام نوع حوزه‌ای که تمایل به آشپزی دارند، در این جشنواره ثبت‌نام کنند.

مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اسدآباد ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند غذاهای مورد نظر خود را قبلاً در منزل طبخ کرده و غذای آماده شده خود را از ساعت 9 تا 12 روز یکشنبه 25 اردیبهشت همراه با ورقه‌ای که در آن نام دقیق غذا، مواد مصرفی در پخت و زمان لازم پخت و سایر مواد مصرفی ذکر شده باشد در کنار غذا ارائه کنند.

وی در مورد نحوه شرکت در مسابقه، گفت: این مسابقه به‌صورت تیمی و انفرادی بوده و هر تیم حداقل دو و حداکثر سه نفر است، شرکت‌کنندگان در بخش دانشجویی همه باید دانشجو باشند و ارائه کارت دانشجویی و پرینت انتخاب واحد برای دانشجویان الزامی است.

غلامی در مورد نحوه داوری نیز بیان کرد: داوران براساس آیتم‌های ویژه داوری همچون مواد غذایی سالم و متنوع و بهداشتی، روش پخت صحیح، طعم مطلوب، جذابیت ظاهری ارزیابی خود را انجام داده و غذا امتیاز خواهند داد.

وی افزود: در بخش غذاهای بومی علاوه بر موارد فوق به اصالت غذا و معرفی و احیای خوراکی‌های بومی فراموش شده نیز امتیاز ویژه تعلق می‌گیرد.

مسئول امور فرهنگی و دانشجویی دانشگاه پیام نور اسدآباد زمان ثبت‌نام را تا 22 ماه جاری اعلام کرد و گفت: هزینه ثبت‌نام در جشنواره 30 هزار تومان است و تعداد ثبت‌نام محدود است.

انتهای پیام
captcha