مسلمان‌ مراکشی‌تبار جوان‌ترین شهردار تاریخ انگلیس شد
کد خبر: 4056868
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷

مسلمان‌ مراکشی‌تبار جوان‌ترین شهردار تاریخ انگلیس شد

یک سیاستمدار مسلمان که به تازگی به عضویت شورای منطقه وست مینستر در لندن انتخاب شده است، جوان‌ترین شهردار تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

شهردار مسلمان وست مینستر، جوان‌ترین شهردار تاریخ انگلیس شدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهر وست مینستر انگلیس، حمزه تاوزال 22 ساله به نقطه عطف دیگری در حرفه سیاسی خود دست یافته و قرار است به عنوان اولین شهردار مسلمان و جوان‌ترین رئیس شورای منطقه وست مینستر معرفی شود.

این جوان مسلمان که اخیراً کارشناسی ارشد خود را در رشته سیاست بین‌الملل در کینگز کالج لندن به پایان رسانده است، پس از پیروزی حزب کارگر در انتخابات محلی هفته گذشته به عضویت شورای شهر وست مینستر انتخاب شد.

وب سایت منطقه وست مینستر در گزارشی به نقل از تاوزال نوشت: این یک افتخار واقعی و یک شگفتی کامل است. او گفت: این شغل فراتر از سیاست است، بنابراین باید این مقام را از کارهای روزمره شورا دور نگه داریم، در غیر این صورت اهمیت خود را از دست خواهد داد. اما من می‌خواهم خیلی بیشتر در جامعه حضور داشته باشم، تا در مناطقی که شهردار معمولاً دیده نمی‌شود، بیشتر حاضر باشم.

وی افزود: بسیاری از مردم نمی‌دانند شهردار چه کار می‌کند و من واقعاً می‌خواهم در طول ریاستم این روند را تغییر دهم.

تائوزال که ساکن لندن و مراکشی تبار است گفت که این انتصاب نقطه برجسته شغلی اوست که شش سال پیش زمانی که نماینده مجلس جوانان شد آغاز شد.

پس از یک سال ریاست، او به حزب کارگر پیوست و سخت تلاش کرد تا به عنوان نامزد در انتخابات منطقه پارک کوئینز  انتخاب شود. او در سال 2018 به عنوان یکی از اعضای شورای شهر وست مینستر انتخاب شد و به جوان‌ترین عضو آن تبدیل شد. وی همچنین جوان‌ترین شهردار تاریخ کشور انگلیس خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha