آکادمی قرآنی پاکستان مراسم ارتحال امام(ره) برگزار می‌کند
کد خبر: 4058427
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷

آکادمی قرآنی پاکستان مراسم ارتحال امام(ره) برگزار می‌کند

آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) بانوان در ایالت پنجاب پاکستان با همکاری خانه فرهنگ ایران در لاهور مراسم سی‌وسومین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) را برگزار می‌کند.

آکادمی قرآنی پاکستان مراسم ارتحال امام(ره) برگزار می‌کندبه گزارش ایکنا از لاهور، «سکینه مهدوی»، رئیس آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) پنجاب در دیدار با جعفر روناس؛ وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در لاهور ضمن اعلام برگزاری مراسم سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی؛ امام خمینی(ره) با مشارکت خانه فرهنگ در لاهور گفت: آکادمی قرآن و اهل بیت (ع) در 23 نقطه از لاهور کلاس درس قرآن برگزار می‌کند و در ماه رمضان امسال امکانات اعتکاف برای 300 دانشجوی دختر را تدارک دید.

در ادامه وابسته فرهنگی کشورمان ضمن تقدیر از اقدامات مؤثر آکادمی قرآن و اهل بیت(ع) برای دین اسلام و گسترش روابط دو کشور ایران و پاکستان گفت: ایران و پاکستان در تاریخ شانه به شانه با یکدیگر پیش رفتند. رهبر جمهوری اسلامی ایران همواره افکار و اندیشه‌های علامه اقبال لاهوری را در روشنگری و هدایت دنیای اسلام ستوده‌اند و از طرف دیگر پاکستان نیز از انقلاب اسلامی ایران تأثیرات زیادی پذیرفته است.

وی افزود: در شرایط کنونی که جهان اسلام در معرض بحران‌های درونی و بیرونی خویش است بیش از پیش ضرورت تفکری جامع و راهگشا برای برون‌رفت از شرایط حاضر و اتحاد دنیای اسلام احساس می‌شود.

روناس تصریح کرد: تأكيد رهبر جمهوری اسلامی ایران بر تمدن‌سازی اسلامي براي رسيدن به وحدت اسلامی است و با طرح آن آرمانی بزرگ فراروی مسلمانان ترسيم می‌شود كه در پرتو آن، مسائل كوچک و جزئی فراموش مي‌شوند.

در ادامه این دیدار محتوا و مدعوین برنامه گرامیداشت سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی مورد بحث و هماهنگی قرار گرفت.  

انتهای پیام
captcha