مقاومت و حرکت‌های ظلم‌ستیزانه آرمانی والاست
کد خبر: 4058444
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۳
پیام وزیر ارشاد به جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر

مقاومت و حرکت‌های ظلم‌ستیزانه آرمانی والاست

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسماعیلی به بیست‌وچهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام داد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بیست‌و‌چهارمین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر پیام داد. در متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده است:

«دفاع از ودیعه‌ها و ارزش‌های الهی و آرمان‌های والای انسانی، در ساحت متعالی و مفهوم کلیدی آن، یعنی «مقاومت» متجلی می‌شود و این مهم در جهان‌بینی دینی معانی و‌ مفاهیم زیباتری می‌یابد.

مبارزه برای پاسبانی از آرمان‌هایی که از سوی زیاده‌خواهان و ستمگران مورد تعدی و تظلم قرار می‌گیرند، تنها محدود به یک قلمرو فرهنگی خاص نیست، بلکه مولفه‌ای اثربخش، دیرپا و دوران‌ساز است که به اعتبار نقش بی‌بدیل آن در حیات و زیست اجتماعی انسان، دارای قدمت و قداست و شانی بلند در روایت ایثارگری‌های انسان‌های آزاده‌ای است که در راه دفاع از ارزش‌ها سر از پا نمی‌شناسند.

موضوع مقاومت و نهضت‌ها و حرکت‌های ظلم‌ستیزانه در جهان امروز، آرمانی والا و ضرورتی برآمده از قلب محرومیت‌ها و رنج دیرپای ستمدیدگانی است که باید به حرمت نام انسان و ارزش‌های متعالی او به زیباترین و تاثیر‌گذارترین شیوه‌ها از جمله زبان گویا و فرامرزی هنر، به بازنمایی و تبیین درآید.

در این میان، ظرفیت‌های گسترده هنر نمایش، بستر شایسته و محمل درخوری است که می‌تواند این حقیقت بزرگ را به درستی و هنرمندانه در ذهن و اندیشه مخاطب تشنه فضیلت به تصویر کشد.

بیست‌و‌چهارمین جشنواره ملی تئاتر مقاومت - فتح خرمشهر، فرصت مغتنمی است تا ادبیات و هنر مقاومت، به جلال و کمال هرچه بیشتر، این مفهوم بلند را در متن و محتوای نمایشنامه‌ها و اجرای تاثیرگذار آن، به میدان و عرصه تماشای مردم عزیز ایران اسلامی بیاورد و نظریه حرکت بخش مقاومت را به ویژه با عنایت به نگاه حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) و نگاه دولت مردمی در رسانه توانمند هنر نمایش، به زیبایی و ماندگاری، روایت کند.

با این امید، مزید توفیقات پیشکسوتان وزین و جوانان آتیه‌مند حاضر در این جشنواره را از درگاه خداوند متعال مسالت نموده و برای تمامی دست اندرکاران این رویداد ناب ِمعنوی-هنری، سلامتی و سربلندی آرزومندم.»

انتهای پیام
captcha