مرمت قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج در حال انجام است
کد خبر: 4058670
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

مرمت قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج در حال انجام است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، از قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج بازدید و در جریان روند اجرای طرح مرمت این قلعه قرار گرفت.

قلعه تاریخی حسن‌آباد

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان امروز، ۳۱ اردیبهشت‌ماه در بازدید از قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج اظهار کرد: با پیگیری‌های به‌عمل آمده، مرمت قسمت‌هایی از این قلعه که در معرض آسیب قرار گرفته بود، آغاز شده و در حال انجام است.

وی افزود: قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج یکی از باشکوه‌ترین قلعه‌های کردستان است که از اواخر دوره ایلخانی تا دوره صفویه، مرکز حکومت ولایت کردستان ایران‌زمین بوده است‌.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با بیان اینکه نام کنونی قلعه‌شهر حسن‌آباد از امیرحسن‌خان گرفته شده است، بیان کرد: هلوخان، احمدخان و بنیان‌گذار حکومت اردلان امیرحسن‌خان، از حاکمان نامداری بوده‌اند که در قلعه حسن‌آباد حکومت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: امیدواریم با تخصیص اعتبارات مورد نیاز و ادامه مرمت آن در آینده، شاهد بهبود و تثبیت وضعیت این اثر تاریخی مهم که سندی بر قدمت و پیشینه استان است، باشیم

گویلیان، یادآور شد: قلعه‌شهر تاریخی حسن‌آباد سنندج در تاریخ ۲۴ اسفند‌ماه ۱۳۸۳ با شماره ۱۱۷۵۸ در فهرست آثار ملی کشور به‌ثبت رسیده است

گفتنی است، در پایان این بازدید از نیروهای اجرایی در عرصه مرمت این قلعه‌شهر تاریخی، با اهدای لوحی قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha